سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تيراندازي در ويسکانسين بارديگر نقض آزاديهاي قومي مذهبي را در آمريکا آشکار کرد

خبرگزاري فرانسه در گزارشي به قلم شان تاندون نوشت کشتار در يک معبد سيک ها در ايالت ويسکانسين آمريکا وحشتناک ترين حمله عليه اعضاي اين فرقه در آمريکا به شمار مي رود که اغلب با بدرفتاري هايي در اين کشور روبرو هستند .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ،پليس هنوز انگيزه اين تيراندازي را که براثر آن هفت نفر کشته شدند مشخص نکرده است . بااين حال شمار زيادي از سيک ها در آمريکا پس از حملات يازدهم سپتامبر سال دو هزار و يک تاکنون پيوسته با خشونت يا بدرفتاري روبرو بوده اند .
اينگونه اقدامات خصومت آميز براي جامعه سيک هاي آمريکا که حدود500 تا 700 هزار نفر هستند ،‌ گيج کننده است زيرا افراد مهاجم اغلب به اشتباه مردان سيک را مسلمانان افراطي تلقي مي کنند و علت آن هم اين است که مردان سيک ريش مي گذارند و دستار به سر دارند.
کاويت سينگ مدير مرکز آموزشي و وکلاي مدافع سيک هاي آمريکا گفت جامعه سيک ها حمله اي اينگونه را طي سال هاي اخير به ياد نمي آورد .
وي در مصاحبه با فرانس پرس افزود اين يک فاجعه آمريکايي واقعي براي مردمي است که در خانه هايشان يا معبد در کشوري که مدعي آزادي مذهبي و حقوق بشر است ،‌ هدف قرار مي گيرند .
در حادثه اي ديگر که امسال رخ داد ، يک خانواده سيک در حومه ايالت ويرجينيا نامه اي تهديد آميز را دريافت کرد که در آن نوشته شده بود اگر آمريکا را ترک نکنند ، با خشونت روبرو خواهند شد .
سال گذشته نيز ، دو نفر از ريش سفيدان سيک ها هنگام قدم زدن در پياده رويي در حومه ساکرامنتو مرکز ايالت کاليفرنيا هدف گلوله قرار گرفتند و کشته شدند .  
يک راننده تاکسي سيک نيز چند ماه پيش به شدت ضرب و جرح شد .  
اين خشونت ها عليه سيک ها در آمريکا به شدت نگران کننده شده است بطوريکه ماه آوريل حدود صد نفر از قانونگذاران آمريکايي از وزارت دادگستري درخواست کردند درمورد اين جنايات کينه توزانه عليه سيک ها تحقيقاتي را انجام دهد .  
فرقه سيک پنج قرن پيش در هند تاسيس شد . در اين فرقه مردان بايد دستار به سر ببندند ،‌ ريش بگذارند و همچنين کوتاه کردن مو براي آنها ممنوع است .
باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا روز يکشنبه درمورد اين کشتار ابراز تاسف کرد .  
ميت رامني نامزد جمهوريخواه انتخابات رياست جمهوري آينده آمريکا نيز با محکوم کردن اين تيراندازي گفت چنين حادثه فاجعه باري نبايد براي هيچ معبدي اتفاق بيفتد .
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.