سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جنگی تمام عیار درون اسرائیل شکل خواهد گرفت

یکی از رهبران اعتراضات شکل گرفته در درون اسرائیل: بازی تمام شده است؛ وقت آن رسیده که به سمت یک جنگ تمام عیار برویم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، شنبه شب تظاهرات گسترده و تجمع اعتراض آمیز مردم را در شکایت از نابرابری اجتماعی و اقدامات خصمانه دولت در برابر ساختمان کابینه این رژیم واقع در تل آویو گزارش داد.
به گزارش رویداد،جروزالم پست نوشت ، در ساعات پایانی شب گذشته مردم به بسته اخیر دولت به منظور اعمال اقدامات ریاضتی فراگیر اعتراض کردند و با در دست داشتن بنرهایی در برابر تصمیم های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم که گفته بود برای کاهش کسری بودجه و حفظ اقتصاد این اقدامات ضروری است؛ فریاد بی عدالتی سر دادند.
این تظاهرات که با فراخوان عمومی صورت گرفت به منظور رسیدن به عدالت و برابری اجتماعی بود. در این تظاهرات که بیش از ده ها هزار نفر از مردم بنربه دست شرکت داشتند؛ برای رسیدن به خواسته های خود فریاد می زدند. گستردگی این تظاهرات به حدی بود که پلیس مجبور به بستن خیابان ها شد.
مردم از بی توجهی مسئولان رژیم به فقری که بیش از یک چهارم افراد را دربرگرفته است عصبانی هستند. علاوه بر عدالت خواهی؛ سیاست های اقتصاد ریاضتی، افزایش مالیات ها، هزینه های بالای زندگی به ویژه غذا، سوخت، آموزش و بهداشت همچنین شکاف طبقاتی که روز به روز بیشتر می شود، دلیل تظاهرات شب گذشته مردم بوده است.
ایتزیک شمولی یک فعال اجتماعی و رئیس اتحادیه دانش آموزی در کنفرانس خبری گفت: این تنها یک کمپین برای افراد جوان نیست، این کمپین برای همه کسانی است که زیر بار تحمل ریاضت اقتصادی اجتماعی و دفاعی دولت رفته اند.
استاو شافیر یکی دیگر از رهبران معترضان شرکت کننده در کنفرانس گفت: " بازی تمام شده است؛ وقت آن رسیده که به سمت یک جنگ تمام عیار برویم."
نتانیاهو که ایده "بودجه برای اصلاحات اقتصادی" را پیاده می کند با درخواست کناره گیری و استعفا از جانب مردم رو به رو شده است. وی دستور تشکیل کمیته ای را داد تا به خواسته های مردم پاسخ دهد اما معترضان هنوز می گویند تا کنون هیچ گام اساسی برداشته نشده است.
علاوه بر این 250 نفر از مردم در اعتراض به جنبش کمپ ساکر(Camp Sucker) در هابیما تل آویو جمع شدند و در نهایت مخالفان جنگ با ایران نیز به آنها پیوستند.
همچنین بسیاری از معترضان به گسترش غیر قانونی شهرک سازی ها در اراضی اشغالی فلسطین هم اعتراض داشتند.
سازماندهندگان این تجمع از شبکه اینترنتی استفاده کردند تا از اعتراض های مردمی حمایت کنند و اعلام داشتند تا زمانی که به خواسته هایشان جامعه عمل پوشانده نشود، همچنان ادامه خواهند داد.
یدیعوت آحارونوت گزارش داد: تا به حال نیروهای پلیس سه نفر را دستگیر کرده اند و درحال پراکنده کردن فعالان اجتماعی از صحنه تظاهرات هستند.
تظاهرات اسرائیلی ها در اعتراض به اختلاف شدید طبقاتی سابقه یکساله دارد. خط جدیدی از اعتراض ها به شکل خودسوزی بوده است به نحوی که تاکنون حداقل 11 اسرائیلی دست به خودسوزی زده‌اند و در این میان 2 نفر از آن‌ها مرده‌اند.
برچسب ها: اسرائیل ، نابودی ، تطاهرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.