سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هیچگونه درگیری قومی و مذهبی در سوریه وجود ندارد

رییس کانون وکلای سوریه تاکید کرد هیچ جنگ طائفه ای یا مذهبی در این کشور وجود ندارد، بلکه درگیری های فعلی توسط گروه های مسلح وهابی، تکفیری و سازمانهای وابسته به اخوان المسلمین علیه ارتش به راه افتاده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، نزار سکیف گفت: دشمنان سوریه گمان می کنند می توانند از این اوضاع برای از بین بردن روحیه مقاومت و سرنگون کردن نظام استفاده کنند.
رییس کانون وکلای سوریه با اشاره به اینکه تلاشهایی برای جلوه دادن نبردها به عنوان درگیری مذهبی یا طائفه ای درجریان است، افزود: ابتدا حوادث را تظاهرات غیر مسلحانه جلوه دادند و بعد از هفته ها موضوع مسلح کردن و حضور گروههای تروریستی برای همه برملا شد، سپس اوضاع به سمت قتل و کشتارهای جمعی پیش رفت.
سکیف درباره جنایات گروههای مسلح در سوریه، تصریح کرد: ادعای این افراد زیر نام دروغین ارتش آزاد ، مبنی بر اینکه به توافقنامه ژنو برای مبادله اسیران احترام می گذارند، در واقع یک بازی خبیثانه است و از این طریق تلاش می کنند در سوریه به رسمیت شناخته شوند.
وی تصریح کرد: سازمانهای فعال سوریه مانند القاعده و غیره، ساخته و پرداخته دستگاههای جاسوسی آمریکا و برخی کشورهای عربی هستند و سازمان اطلاعات ترکیه نیز در آن دست دارد.
وی خاطرنشان کرد: وهابیت و جنبشهای تندرو تکفیری ساخته دست آمریکایی ها است و واشنگتن از این ابزارها در مواقع لزوم استفاده می کنند.
برچسب ها: سوریه ، درگیری ، قومی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.