سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش همکاري دريايي چين با آ سه آن

معاون وزير امور خارجه چين اعلام کرد پکن آماده است همکاري هاي دريايي خود را با اتحاديه کشور هاي جنوب شرق آسيا (آسه آن) گسترش دهد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا ؛ فو يينگ گفت چين از کل بودجه سه ميليارد يواني (چهار صد و هفتاد و سه ميليون دلار) صندوق همکاري هاي دريايي اين کشور با «آ سه آن» استفاده مي کند و همکاري هاي حمل و نقل دريايي و بندري خود را با آ سه آن تقويت مي کند.

وي گفت:« به همين منظور چين نيمه دوم امسال ميزبان نشست همکاري هاي استراتژيک دريايي چين و آ سه آن خواهد بود. »

معاون وزير خارجه چين افزود چين همچنين فعالانه درصدد آماده کردن مقدمات تاسيس کميته چين-آ سه آن در زمينه همکاري ارتباطي است.

وي ادامه داد:« رهبران دو طرف در سال هاي اخير بارها بر لزوم تقويت ارتباطات به عنوان يک اولويت مهم در همکاري هاي چين و آسه آن تاکيد کرده اند.»

اين مقام بلند پايه چين افزود کشورش تلاش زيادي را براي ساخت بزرگراه کومينگ-بانکوک انجام داده است. اين بزرگراه استان جنوب شرقي چين را به تايلند متصل مي کند.

حجم مبادلات تجاري چين و آ سه آن از ده ميليارد دلار در سال يکهزار و نهصد و نود و يک به سيصد و شصت و دو ميليارد و هشتصد ميليون دلار در سال دو هزار و يازده ميلادي افزايش يافته است که اين رقم افزايش ميانگين بيست درصدي سالانه را در حجم مبادلات دو طرف نشان مي دهد.

چين به بزرگترين شريک تجاري اتحاديه کشورهاي جنوب شرق آسيا تبديل شده است و آسه آن نيز سومين شريک تجاري چين مي باشد.

برچسب ها: چین ، همکاری ، آ سه آن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.