سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در حاشيه ديدار اعضاي دفتر تحكيم وحدت با وزير بهداشت مطرح شد

مخالفت صريح وزير با طرح حذف جنسيتي/ پيگيري آني مطالبات دانشجويان

اعضاي دفتر تحكيم وحدت در ديدار شب گذشته خود با وزير بهداشت مطالبات و مشكلات خود را در ميان گذاشتند.

به گزارش خبرنگار  دانشگاه باشگاه خبرنگاران، دانشجويان علوم پزشكي عضو دفتر تحكيم وحدت در ديدار شب گذشته خود با وزير بهداشت درمان و آموزش پزشكي ضمن صرف افطار به بيان مشكلات و مسائل موجود در دانشگاه‌هاي خود پرداختند.

مشكلات امنيتي به وجود آمده براي دانشجويان شركت كننده در كرسي هاي آزاد انديشي، عدم تناسب افزايش امكانات دانشگاه‌ها با افزايش ظرفيت‌هاي رشته‌هاي دانشگاهي، انتقاد از حذف جنسيتي برخي رشته هاي دانشگاهي براي دختران، عدم روحيه انتقاد پذيري مسئولان ،جدايي معاونت فرهنگي از معاونت آموزشي دانشگاه‌ها از جمله مواردي بود كه اعضاي تحكيم وحدت پرسش‌هاي خود رادر اين باب با وزير بهداشت درمان و آموزش پزشكي در ميان گذاشتند.

*يا کرسي آزاد انديشي برگزار نکنيم يا ابهامات دانشجويان را برطرف کنيم

در ادامه وزير بهداشت درمان و آموزش پزشكي در پاسخ به سوال يكي از دانشجويان مبني بر مشكلات امنيتي به وجود آمده براي دانشجويان شركت كننده در كرسي‌هاي آزاد انديشي گفت: مسلما نبايد چنين مشكلاتي براي دانشجويان ايجاد شود، يا كرسي آزاد انديشي برگزار نكنيم يا در صورت برگزاري كرسي آزادانديشي، نبايد دانشجويان با مطرح كردن سوالات و ابهامات خود دچار مشكل شوند .

گفتني است دانشجويان حاضر در مراسم به حذف جنسيتي برخي رشته هاي دانشگاهي براي دختران اعتراض كرده و با اشاره به عملكرد قابل قبول و سوابق مديريتي موفق ايشان در يكي از وزارتخانه‌هاي كشور به عنوان نماينده زنان كشور، تحقق اين امر را ظلم آشكار در حق دختران دانستند.

*مخالفت صريح وزير با طرح حذف جنسيتي

مرضيه دستجردي در پاسخ به اعتراض دانشجويان به حذف برخي رشته‌هاي دانشگاهي به طور صريح مخالفت كرد و به ضرورت پيگيري اين مهم از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي و انجام اقدامات کارشناسي قبل از اجرايي شدن تاکيد کرد.

در ادامه جلسه دانشجويان علوم پزشكي دانشگاه مشهد، دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز، دانشگاه علوم پزشكي لرستان و دانشگاه علوم پزشكي شيراز  برخي مسائل فرهنگي خود را با وزير درميان گذاشتند.

مرضيه دستجردي در پاسخ به انتقاد دانشجويان مبني بر عدم تناسب امكانات دانشگاه‌ها همراه با افزايش ظرفيت هاي برخي رشته‌هاي دانشجويي گفت: بررسي عدم تناسب امكانات دانشگاه‌ها با ظرفيت‌هاي موجود رشته هاي دانشگاهي در حال پيگيري است.

* پيگيري آني مطالبات دانشجويان

همچنين در ادامه اين جلسه حاشيه‌هايي همچون پيگيري آني وزير از مسئولان دانشگاه جندي شاپور اهواز در رابطه با مشكلات دانشجويان همراه بود.

لازم به ذكر است وزير بهداشت درمان آموزش و پزشكي در همان لحظه، مقابل دانشجويان براي پيگيري مطالباتشان با مسئولان دانشگاه جندي شاپور اهواز تماس گرفته و خواستار رسيدگي به اين امر شد.

اين امر در حالي بود که دانشجويان از روند جلسه رضايت داشتند در نتيجه نامه هاي مكتوب خود را براي پيگيري مطالبات خود به وزير بهداشت درمان و آموزش و پزشكي دادند.

اين جلسه كه تا دقايقي پس از بامداد ادامه داشت با استقبال دانشجويان همراه و مقرر شد زمان تعداد جلسات به دو بار در سال افزايش پيدا كند تا ادامه آن نقش موثري در كاهش مشكلات دانشجويان داشته باشد.

انتهاي پيام/س3

برچسب ها: تحکیم ، افطار ، دستجردی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.