سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

برج در حال ریزش "شبلی" نیازمند تخصص کارشناسان حوزه گردشگری است

شهردار دماوند گفت: برج یادمان شیخ شبلی به دلیل فرسودگی در حال ریزش است و مرمت آن نیازمند تخصص کارشناسان حوزه گردشگری است.

مرتضی همتی در گفت‏ و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: در حال حاضر عمده توانمندی ‏های حوزه گردشگری موجود در دماوند خدادادی و بالقوه است.

وی ادامه داد: از این رو، بالفعل ساختن این داشته‏ های ذاتی نیازمند صرف اعتباراتی کافی و وجود مدیریتی صحیح است.

همتی اضافه کرد: یکی از اصلی‏ ترین مناطق دارای قابلیت سرمایه‏ گذاری شهر دماوند در زمینه امور گردشگری برج یادمان شیخ شبلی و محوطه جنگلی آن است.

شهردار دماوند افزود: پارک شبلی در جنب اثر تاریخی همنام خود با وسعتی بالغ بر 60 هکتار و سطح درخت ‏کاری شده 32 هکتاری در دامنه بلندی‏ نزدیک به بافت قدیمی دماوند وجود دارد.

وی ادامه داد: مجموعه شهرداری دماوند پارسال برج یادمان شبلی را از اداره‏کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران طی تفاهمنامه ‏ای فرهنگی تحویل گرفت.

همتی اضافه کرد: اما مرمت و بازسازی این اثر تاریخی به لحاظ فنی با مشکلات بسیاری همراه است.

شهردار دماوند با بیان اینکه یادمان "شیخ شبلی" در حال ریزش است، افزود: این اثر تاریخی برای سرمایه ‏گذاری بخش خصوصی آماده و منتظر است.

وی درباره برنامه ‏های آینده این نهاد برای توسعه پارک شبلی اظهار داشت: همه سعی مجموعه شهرداری دماوند بر آن است تا پارک شبلی به بنای یادمان همجوار خود متصل شود.

همتی ادامه داد: بدین ترتیب فضایی تفرجگاهی و پاتوقی فرهنگی برای علاقه‏ مندان بومی و غیر بومی برای اجرای امور فرهنگی و هنری ایجاد می ‏شود.

شهردار دماوند اضافه کرد: قابلیت‏ های گردشگری بسیاری در دماوند معطل سرمایه‏ گذاری بخش خصوصی است؛ بنابراین مجموعه شهرداری این شهر از حضور سرمایه ‏گذاران با آغوشی باز استقبال می ‏کند./س

برچسب ها: برج شبلی ، دماوند ، ریزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.