سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو فراکسيون محيط زيست مجلس:

وزارت خارجه بايد به سازمان محيط زيست در مقابله با ريزگردها کمک کند

عضو فراکسيون محيط زيست مجلس گفت: وزارت امور خارجه از طريق رايزني با کشورهاي همسايه در مبارزه با ريزگردها به سازمان محيط زيست ياري رساند.

مهرداد بائوج لاهوتي نماينده مردم لنگرود در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات رئيس سازمان محيط زيست در صحن علني امروز مجلس گفت: سال گذشته هزار ميليارد تومان بودجه به سازمان محيط زيست اختصاص داده شد اما رئيس اين سازمان اعلام کرد که فقط صد ميليارد تومان از اين بودجه را دريافت کرده‌اند که از اين لحاظ حق با رئيس سازمان محيط زيست بود.

وي با تأکيد بر اينکه 90درصد اين ريزگردها از کشورهاي همسايه وارد کشور مي‌شوند، تصريح کرد: کشورهاي همسايه به دليل مشکلات امنيتي منابع مالي مشخصي براي مقابله با ريزگردها اختصاص نمي‌دهند و به همين دليل اقدامات خاصي براي جلوگيري از انتشار ريزگردها صورت نمي‌دهند.

لاهوتي درباره موضوعات مطرح شده در جلسه غيرعلني مجلس با حضور رئيس سازمان محيط زيست اظهار داشت: رئيس سازمان محيط زيست در جلسه غيرعلني بر استفاده از تکنولوژي‌هاي امروز دنيا براي حل کردن مشکلات و تغيير شرايط جوي تأکيد کرد چراکه روشهاي مدرن روز کارآيي بالايي در مهار اين پديده دارد.

عضو کميسيون عمران مجلس با بيان اينکه وزارت امور خارجه از طريق رايزني با کشورهاي همسايه بايد درمبارزه با ريزگردها به سازمان محيط زيست کمک کنند خاطرنشان کرد: شرايط جوي استان هاي مرزي کشور به خط قرمز رسيده و براي حل اين بحران بايد تدابير جدي انديشيده شود تا از کدورت هوا کاسته شود.

انتهاي پيام/س3
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.