سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

نکاتی در خصوی بازی صبا - پیروزی

پرسپوليس در حضور هوادارانش ميزبان تيم جواني است كه دومين خط حمله برتر ليگ را دارد

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، هفته چهارم از فصل جديد را با ديدار پرسپوليس و صباي قم آغاز مي‌كند. مصاف قرمزپوش‌هايي كه در سه هفته نخست در حد انتظار ظاهر نشده‌اند و صباي قم كه با وجود شكست خانگي در هفته قبل، مجموع امتيازاتش در سه هفته ابتدايي راضي‌كننده بوده است.
غايبان صبا؛ 5 بازيكن و يك مربي
مهم‌ترين نكته‌اي كه در مورد اين بازي بايد ذكر كرد تغييرات فراوان در تركيب دو تيم نسبت به بازي قبلي است كه بيشتر اين تغييرات اجباري خواهد بود. صبا براي رويارويي با ميزبان اسم‌ورسم‌دارش از حضور 5 بازيكن اصلي‌ خود محروم است..
يحيي گل‌محمدي كه براي اولين بار به عنوان سرمربي روبه‌روي تيم سابق خودش قرار مي‌گيرد علاوه بر محروميت از حضور اين 5 نفر، بايد با محروميت خودش هم كنار بيايد چون او با حكم كميته انضباطي دو جلسه از نشستن روي نيمكت صبا محروم است.
غايبان پرسپوليس؛ سوسا، پولادي و...
اما پرسپوليس هم با تركيبي متفاوت از بازي قبلي روبه‌روي صبا خواهد ايستاد. سرخپوشان هافبك دفاعي برزيلي خود را در همان نيم ساعت اول بازي با گهر به دليل آسيب‌ديدگي از دست دادند. روبرتو سوسا فعلا شرايط بازي را ندارد و جالب اين‌كه بهترين انتخاب‌ ژوزه براي جانشيني او مهرداد پولادي است كه او هم اين بازي را به دليل كارت قرمز در بازي قبل از دست داده است. به احتمال فراوان امشب سامان آقازماني از ابتداي بازي به جاي سوسا بازي خواهد كرد و با توجه به غيبت پولادي، حميد علي‌عسگر هم مي‌تواند در تركيب اوليه سرخ‌ها قرار بگيرد.
اما تغيير بعدي به احتمال زياد در نقطه حساسي خواهد بود كه پرسپوليسي‌ها طي دو فصل اخير زخم‌هاي زيادي از آن نقطه خورده‌اند. يعني دروازه نفرين‌شده‌اي كه دو سال است هيچ دروازه‌باني نتوانسته در آن بدرخشد. با نمايش‌هايي كه گردان در بازي‌هاي قبل نشان داد و با توجه به وضعيت روحي رواني او، به احتمال فراوان حفاظت از دروازه پرسپوليس در مقابل صبا به عهده نيلسون برزيلي خواهد بود. نيلسون تنها بازيكني است كه با نظر شخص مانوئل ژوزه به پرسپوليس آمده و مربي پرتغالي اعتقاد زيادي به او دارد.
فلاش‌بك؛ وقتي صبا كپ كرد
يك گريز به بازي‌هاي رفت و برگشت اين دو تيم در فصل گذشته تصاوير جالبي را به ذهن مي‌آورد. سال قبل بازي رفت دو تيم در هفته نهم در حالي برگزار شد كه پرسپوليس با استيلي حال و روز خوشي نداشت و برعكس، عبدالله ويسي با صبايي‌ها سر به آسمان مي‌ساييد. اما نتيجه بازي برعكس در آمد و پرسپوليسي‌ها با نتيجه 2-0 يكي از بهترين بردهاي فصل‌شان را مقابل صبا به دست آوردند. ويسي بعدها در مورد اين شكست گفت: «بيشتر شاگردان من اولين بار بود در آزادي مقابل يك تيم بزرگ بازي مي‌كردند. آنها كپ كرده بودند. خود من هم كپ كرده‌ بودم!»
آن مرد كپ‌كرده(!) حالا مربي پيكان است اما يك مربي جوان ديگر به نام يحيي گل‌محمدي آمده تا راه را به او را نشان دهد. يحيي سال‌ها در همين زمين در قلب خط دفاعي پرسپوليسي‌ها ايستاده و سال قبل در پيروزي 4-3 راه‌آهن مقابل پرسپوليس دستيار دايي بوده است. گل‌محمدي دو هفته ابتدايي را با برد آغاز كرد اما هفته قبل بازي پرحادثه‌اي در قم داشت. تيم او علاوه بر شكست مقابل ملوان دو اخراجي داد و يك محروميت دوجلسه‌اي دستاورد يحيي از آن مسابقه بود. جاي او فردا شب روي سكوهاي آزادي است.
عددبازي؛ گل اول پرسپوليس، گل‌هاي بعدي صبا!
صبا با 7 گل زده صاحب دومين خط حمله موفق ليگ است. بعد از فجرسپاسي 8 گله، شاگردان گل‌محمدي با 7 گل زده در 3 بازي و با هافبك گلزني به نام ميلاد نوري كه 4 گل سهم او بوده، بيشترين گل زده را دارند. آنها علاوه بر اينكه خوب گل مي‌زنند خوب هم گل مي‌خورند. در 3 بازي‌ قبلي اين تيم 11 گل رد و بدل شده، يعني 3.66 گل در هر بازي كه دومين حد نصاب در ميان كل تيم‌ها است.
پرسپوليس در هر سه بازي گذشته‌اش زننده گل اول بازي بوده و از حريف پيش افتاده است. برخلاف تيم دنيزلي كه مشكلش خوردن گل اول بازي بود، اين تيم اول از حريفان پيش مي‌افتد اما معمولا قافيه را واگذار مي‌كند.
قضاوت با تيم بين‌المللي
با جنجال‌هاي داوری كه در بازی پرسپولیس مقابل گهر رخ داد، کمیته داوران یکی از بهترین کوپل‌های داوری را برای بازی حساس پرسپولیس - صبا انتخاب کرده است. محسن ترکی، حسن کامرانی‌فر، غلام آموزگار و رضا کرمانشاهی داوران این دیدار هستند و سیدرضا غیاثی ناظر داوری این دیدار خواهد بود./س
برچسب ها: قم ، بازی صبا ، پرسپولیس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.