سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهبرد آمريکا در سوريه تحت تاثير انتخابات رياست جمهوري در اين کشور

تلويزيونهاي خارجي، نقش آمريکا را در بحران سوريه که طي چندين ماه در آن شرکت فعال داشته است مورد توجه خود قرار داده اند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رسانه هاي خارجي، تا حد زيادي روشن است که موضوع سوريه يکي از محورهاي تاثيرگذار در انتخابات رياست جمهوري آمريکا که به اوج خود رسيده است، خواهد بود. از اين رو اوباما تلاش مي کند بهانه اي به رقيبش "ميت رامني" در سوريه ندهد تا با زير سوال بردن سياستهاي جنگي اوباما او را در انتخابات شکست دهد. بر اساس اين ديدگاه مي توان استنباط نمود که سياست اوباما تا آستانه انتخابات رياست جمهوري آمريکا سري و نهان خواهد بود. 

از نگاه اين رسانه ها آمريکا همچنان سناريوي انتقال قدرت را در سوريه دنبال مي کند و بر آن پافشاري مي کند. حمايت آمريکا شامل ارائه اطلاعات مربوط به تحرکات نظامي ارتش سوريه و انتقال آن به شورشيان و تجهيزات تبادل اطلاعات است. حمايت آمريکا به شورشيان به منظور آن صورت مي گيرد که بطور موثر خود را سازماندهي کنند. آنها توصيه مي کنند تحقق هدف آمريکا يعني انتقال قدرت در سوريه منوط به کوتاه کردن درگيري ها در سوريه است و نيازمند مداخله بيشتر آمريکا است.

شبکه سي ان ان اعلام کرد مقامات آمريکايي مي گويند دولت آمريکا مجوز کمک سري به شورشيان را در سوريه صادر کرده است. اين کمک ها به شورشيان سوريه در قالب حمايت هاي نظامي نخواهد بود: " فعلا اين کمک رساني در سطح ارائه اطلاعات است. آمريکا در کنار کشورهايي مانند عربستان و قطر که کمک نظامي به شورشيان مي کنند، قرار نگرفته است اما به ارائه اطلاعات مورد نياز درخصوص تحولات سوريه مبادرت مي کند." 

تلويزيون فاکس نيوز:  به گفته جي کارني، سخنگوي کاخ سفيد، آمريکا کمک هاي غير مرگبار در اختيار مخالفان سوري قرار مي دهد زيرا به نظر واشنگتن ارسال تسليحات بيشتر به سوريه به شکل گيري روند گذار سياسي آرام در اين کشور کمکي نمي کند. 

پاتريک بوکانان، روزنامه نگار آمريکايي به فاکس نيوز گفت: آمريکا مي خواهد در سريعترين زمان ممکن، درگيري ها در سوريه پايان يابد و بشار اسد رئيس جمهور سوريه سرنگون شود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.