سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرایی شدن پزشک خانواده موجب ایجاد رفاه اجتماعی در کشور است

اجرایی شدن برنامه پزشک خانواده در دهه عدالت موجب ارتقاء شاخص کیفیت زندگی مردم،توسعه انسانی و رفاه اجتماعی و ایجاد جهش در حوزه بهداشت و درمان کشور است.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، استاندار مرکزی در نشست ستاد راهبردی برنامه پزشک خانواده شهری استان مرکزی، ضمن بیان این مطلب افزود: داشتن برنامه کاری دقیق و زمان بندی شده برای پیشبرد مراحل برنامه پزشک خانواده باید اساس کار ستادهای راهبردی شهرستان های استان باشد و باید همه تلاش ها به کار گرفته شود تا شتاب لازم در اجرایی شدن به موقع برنامه ایجاد شود.
 
علی اکبر شعبانی فرد افزود:اطلاع رسانی،فرهنگ سازی و جلب مشارکت مردمی برای برنامه پزشک خانواده از وظایف مهم ستاد راهبردی استان است.
 
وی عنوان کرد: در فرصت باقی تا شهریورماه باید نهایت بهره برداری مناسب از ظرفیت رسانه های جمعی، نهادهای فرهنگی و آموزشی، تشکل های مردمی و تریبون های رسمی در این خصوص برده شود.
 
شعبانی فرد در پایان اظهار داشت: از مزایای این طرح مترقی سلامت،اصلاح نظام بیمه ای کشور و حذف افراد دو تا سه دفترچه ای،تضمین و بهبود در آمدهای پزشکان عمومی،هدفمند شدن ارجاع به پزشکان متخصص و راهبردی شدن خدمات بیمه ها است.
 
بر اساس این گزارش، قائم مقام وزیر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست با بیان اینکه در حال حاضر خدمات درمانی کشور "بیمار محور" است که با اجرای برنامه پزشک خانواده مستمر "سلامت محوری" درمان فراهم می شود، افزود: سهمیه اعتباری عملیاتی شدن این برنامه توسط دولت در اختیار بیمه ها قرار گرفته و اگر چه ممکن است این برنامه در ابتدا هزینه بر باشد،اما به تدریج زوایای اقتصادی سلامت عدالت محور می شود.
 
دکتر مجید رمضانی از توسعه زیرساخت های درمانی برای هرچه بهتر اجرا نمودن برنامه پزشک خانواده در استان مرکزی خبر داد و اظهار کرد: تاکنون در سامانه الکترونیکی برنامه پزشک خانواده استان مرکزی 209 پزشک ثبت نام کرده اند که به همکاری یکصد و یازده پزشک دیگر نیاز داریم، همچنین تاکنون 176 مامای متقاضی نیز برای پزشک خانواده شهری در استان مرکزی ثبت نام کرده اند که با توجه به آزاد بودن استفاده  از ماماها در رده کاردانی و کارشناسی در این حوزه مشکل خاصی وجود ندارد.
 
وی با تقدیر از صدا و سیما جهت بسترسازی و اطلاع رسانی مطلوب برنامه پزشک خانواده، افزود: برنامه پزشک خانواده استان در شهریور ماه آماده آغاز ویزیت بیمار در قالب برنامه می باشد. همچنین برنامه پزشک خانواده در پنج شهرستان استان مرکزی عملیاتی می شود که جمعیت تحت پوشش آن در اراک 583 هزار و 686 نفر،در ساوه 19 هزار و 500 نفر،در خمین 86 هزار و 650 نفر،در محلات 44 هزار و 475 نفر و در دلیجان سه هزار و 894 نفر است.
 
دکتر رمضانی در پایان با اشاره به اهداف ارزشمند اجرای نظام ارجاع خاطرنشان کرد: با اجرای دقیق این برنامه هزینه های بهداشتی درمانی کاهش چشمگیری خواهد داشت و درمان مردم به صورت سازمان یافته صورت می گیرد و رضایتمندی مردم را به همراه خواهد داشت./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.