سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور نماینده مجلس شورای اسلامی

10 جلد كتاب تولید حوزه هنری رونمایی شد

مراسم رونمایی 10 جلد كتاب تولیدی حوزه هنری با حضور نماینده مردم شهرستان های كهگیلویه و بویراحمد، دنا و جمعی از مسئولان و هنرمندان، ، در باغ تفریحی ربانی برگزار شد.

  به گزارش  باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در این مراسم گفت: در هر گوشه ای كه هنرمندان قلم به دست گرفته اند، عمق، استحكام، زیبایی و ظرافت پیداست.
غلام محمد زارعی افزود: مردم استان از هوش سرشاری برخوردارند اما این استعدادها به طور شایسته شكل نگرفته و لازم است با زبان هنر به بهترین وجه برای ترویج باورهای دینی و اعتقادی تلاش نمود.
وی افزود: حوزه هنری با حمایت خوبی كه از هنرمندان داشته است، توانسته با تولید 10 جلد كتاب از آثار آنان تقدیر نماید.
زارعی تأكید داشت: برای بانوان فرصت درخشندگی كمتر از مردان وجود ندارد چرا كه از دامن آنها فرزندان بزرگی در عرصه جهاد و شهادت حضور پیدا كردند
رییس حوزه هنری استان در این مراسم گفت: قرآن معجزه پیامبر است و این ماه پر خیر و بركت ماه نزول قرآن است و این ازرش كتاب را به وضوح به همگان می نمایاند.
رضا پارسیان نژاد خاطر نشان كرد: « اقتصاد فرهنگ » بحث جامعه امروزی است كه باید در سبد تولید قرار گیرد.
وی اظهار داشت: سه كتاب در حوزه هنری در دست چاپ است كه به صورت ملی در آینده ای نه چندان دور رونمایی می شوند.
پارسیان نژاد این طور ادامه داد: رونق تولید فعالیت های هنری و تولید آثار كیفی متناسب با مخاطب، براساس نیاز سنجی ضرورت جامعه است و از طرفی موجب رونق اقتصادی و سودآوری مالی هم می شود.
او افزود: به رغم تمام فعالیت های مناسب فرهنگی در استان، از تولید آثار مختلف مانند كتاب، فیلم، آلبوم موسیقی و.. غفلت شده است و می بایست براساس ظرفیت ها و توانایی های مناسب فراوانی كه وجود دارد آثار ماندگار و اثرگذای را خلق نمود كه زمینه شكوفایی و بالندگی فرهنگی و هنری را فراهم می آورد.
این مسئول فرهنگی گفت: با هدف ثبت و ضبط و مكتوب نمودن فرهنگ عامه، 20 جلد كتاب دانشنامه فرهنگ و تمدن استان در دست چاپ است و همچنین 15 جلد خاطرات دفاع مقدس در حال گردآوری و تدوین بوده كه به زودی به چاپ خواهد رسید.
در این مراسم از نویسندگان كتابهای ایل و كفترك، برهنه برف، خرگوش سفیدباچشمان قرمز،
 می ترسم ماه را باد ببرد، تحلیل وصیت نامه شهدا، هر چی او بی تو گرهُ، شیون خمپاره، صدای پاره ی برنو،  سرجان و تجربه دیدار نیز تجلیل شد./م
برچسب ها: رونمایی ، کتاب ، حوزه هنری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.