سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

خبرنگاران با تحقیق و پژوهش اخبار خود را انعکاس دهند

رئیس اداره ارشاد آبادان گفت: خبرنگاران باید با تحقیق، تفحص و پژوهش اخبار مورد نظر خود را تهیه و انعکاس دهند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ،فرهاد پورغراوی علوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با تبریک به‌مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: یکی از ارکان مهم جامعه، اطلاع‌رسانی و اطلاعات است.

وی افزود: خبرنگاران رسالت بسیار خطیر و مهمی را در انعکاس واقعیت، حقایق و رویدادها بر عهده دارند که باید با دقت نظر و تلاش آن را به ثبت رسانده، انجام دهند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان تصریح کرد: در طول اعصار مختلف، خبرنگاران بسته به شرایط و مقتضیات زمان، اقدامات گوناگی را در زمینه اطلاع‌رسانی انجام داده و البته سختی‌های بسیاری را متحمل شده‌اند.

وی اضافه کرد: در برخی دوره‌ها نیز خبرنگاران مورد هجمه، توهین و ضرب و شتم قرار گرفته و با وجود سختی‌های پیش‌رو همواره کار خود را به‌درستی و در مسیر واقعی انجام داده‌اند.

پورغراوی علوانی خاطرنشان کرد: خبرنگاران باید با تحقیق، تفحص و پژوهش اخبار مورد نظر خود را تهیه و انعکاس دهند و تا اطمینان دقیق از صحت آن موضوع از انتشار خبر خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه یک خبرنگار باید همیشه تیزهوش، زیرک و تحلیل‌گر باشد، افزود: خبرنگار و شخصی که در کسوت این حوزه مشغول فعالیت است باید تبحر و توانایی لازم را داشته باشد که بتواند اخبار و وقایع را درست و به‌جا همچنین به‌صورت ناب و تازه انعکاس دهد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان خاطرنشان کرد: باید در انعکاس اخبار شرایط جامعه سنجیده شود و نقد و انتقاد با جذابیت موضوعات روز و بسته به منافع مردم و منطقه اعمال شود./س
برچسب ها: انعکاس ، تحقیق ، اخبار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.