سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

ساماندهی دومین چشمه آب شور جهان

استاندار مازندران با بیان اینکه چشمه آب معدنی سورت ساری یک ژئو پارک بسیار زیبا و استثنایی است، گفت: ابتدا باید خصوصیات اقلیمی و زیست محیطی این میراث طبیعی به دقت بررسی و مورد شناسایی قرار گیرد.

 بگزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران طاهایی با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی کشور نیز نسبت به احیا و اجرای طرح‌های گردشگری در باداب سورت توجه و اهتمام ویژه دارد، افزود : در بودجه امسال اداره کل میراث فرهنگی استان نیز 150 میلیون تومان برای مرمت راه دسترسی به سورت پیش‌بینی شده که هزینه می‌شود.

وی از اداره کل راه و شهرسازی استان خواست تا طرح هندسی راه سورت را تهیه کنند .استاندار مازندران با اشاره به اینکه منطقه گردشگری سورت باید توسط مردم این منطقه اداره شود، گفت : مقرر شد مردم علاقه‌مند روستاهای حاشیه باداب ‌سورت در قالب یک تعاونی و با تمهید راهکارهای لازم به اداره این منطقه استثنایی گردشگری بپردازند.

چشمه‌های باداب سورت ساری که شامل دو چشمه با آب‌های کاملا متفاوت از لحاظ رنگ، بو، مزه و حجم آب است در منطقه چهاردانگه ساری قراردارد و از شمال محدود به ارتفاعات و تپه‌های پوشیده از جنگل‌هایی با درختان سوزنی برگ، از جنوب مشرف به دره‌های پایین‌دست و روستای مالخواست، از شرق مشرف به ارتفاعات پوشیده از گیاهان بوته‌ای و درختچه‌ها و از غرب نیز در مجاورت روستای اروست و قلعه‌سر است./س
برچسب ها: چشمه ، سورت ، جهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.