سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لغو مرخصي‌هاي نظامي در ميان ناآراميهاي جديد عربستان/اعزام پسر ملک عبدالله براي سرکوب قيام مردم

رژيم آل سعود با تشديد اعتراضات مردمي و براي سرکوب قيام مردم اين کشور در شرق عربستان به اعزام نيروهاي بيشتر امنيتي اقدام کرده و فرزند پادشاه عربستان نيز فرماندهي سرکوب را به عهده گرفته است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلويزيوني العالم، مناطق شرقي عربستان سعودي صحنه استقرار هرچه بيشتر نيروهاي امنيتي و تقويت تجهيزات نظامي است و فضاي جنگي بر آن حاکم شده است و نيروهاي گارد ملي در منطقه مستقر شده اند و امير متعب بن عبد الله فرزند عبد  الله بن عبد العزيز پادشاه عربستان خودش بر اين  عمليات نظارت دارد.

نيروها در حال آماده باش دائم به سر مي برند و مرخصي‌هاي  افسران نيز لغو شده است.

قتل مردم نيز از هنگام استقرار نيروها افزايش يافته و بر تعداد قربانيان و بازداشت شدگان افزوده شده است.

در منطقه الشرقيه چه مي گذرد ؟ چرا اين همه نيرو در اين منطقه مستقر شده است آيا حکومت عربستان تصميم گرفته است به تحرکات مسالمت آميز مردم در منطقه حمله نظامي کند؟

چرا نيروهاي گارد ملي به رياست امير متعب به منطقه سرازير شده اند ؟ آيا کشور وارد مرحله تقسيم بندي امنيتي شده است؟

منابع نزديک به حکومت عربستان گفتند نيروهاي بيشتري در منطقه نفت‌خيز شرق مستقر شده‌اند و برخي مرخصي‌هاي نظامي در ميان ناآراميهاي جديد و تنشهاي منطقه اي لغو شده است.

پايگاه اينترنتي زلف نيوز به نقل از يک منبع در حکومت عربستان اعلام کرد فرماندهان ارشد بيست و ششم ژوئن گذشته دستور داده‌اند شمار بيشتري از نيروهاي امنيتي در شرق عربستان که بيشتر ساکنانش را شيعيان تشکيل مي دهند ،‌مستقر شوند.

اين منبع تأييد کرد نيروهاي سعودي در حال آماده باش به سر مي برد و مرخصي‌هاي تابستاني برخي افسران نيز لغو شده است . ديپلماتهاي غربي نيز تأييد کردند مرخصي‌هاي نظامي از اواخر ژوئن گذشته لغو شده است.

اين منبع گفت حدود 1200 سرباز سعودي از نيروهاي گارد ملي به فرماندهي متعب بن عبدالله بن عبد العزيز پادشاه عربستان و فرمانده گارد ملي به مناطق شرقي اعزام شده‌اند و تعداد اين نيروها به سه هزار نفر افزايش يافته است.

اين منبع گفت استقرار نيروها به معناي نمايش قدرت و نشان دادن سياست بازدارندگي است.
منابع خصوصي به نقل از ديپلماتهاي غربي که در رياض کار مي کنند گفتند اعتراضات از ژوئن گذشته در عربستان به صورت روزانه در آمده است و پس از بازداشت شيخ نمر النمر و شيخ توفقي العامر هر روز بين معترضان شرق عربستان و نيروهاي امنيتي و پليس درگيري صورت مي گيرد.

عربستان اين دو نفر را به تحريک احساسات عليه خانواده حاکم متهم مي کنند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.