سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

60 درصد از تسهیلات اشتغال در بخش دام‌پروری هزینه می‌شود

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) فاروج گفت: بیش از 60 درصد از تسهیلات اشتغال سال جاری در بخش دام‌پروری هزینه می‌شود.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، غلامحسن خوشقامت با بیان اینکه این منطقه با توجه به شرایط خاص اقلیمی، جایگاه ویژه‌ای در توسعه دامداری دارد، افزود :به این ترتیب پیش بینی می‌شود امسال 60 تا 70 درصد تسهیلات خود اشتغالی صرف طرح‌های دامداری این شهرستان شود.

وی افزود: بیش از 15 طرح اشتغال دامداری طی سه ماهه نخست سال جاری توسط خانواده‌های نیازمند زیر پوشش این نهاد در این شهرستان به اجرا رسیده است.

خوشقامت در خصوص طرح‌های دام‌پروری فاروج تصریح کرد: در مجموع طرح‌های اجرا در آمده دو تا سه درصد جزو طرح‌های راکد و مشکل دار محاسبه می‌شود.

وی ارایه تسهیلات برای راه اندازی این طرح‌ها را امری اساسی در جهت توانمندی مددجویان این نهاد عنوان کرد و گفت: ارایه این تسهیلات تا به امروز توانسته بسیاری از مشکلات مددجویان نیازمند را مرتفع و آن‌ها را به مرز خودکفایی برساند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) فاروج میزان اعتبار هزینه شده در طرح‌های سه ماهه نخست سال جاری را بیش از یک میلیارد و 462 میلیون ریال عنوان کرد.

وی تصریح کرد: از ابتدای ارایه تسهیلات اشتغال به مددجویان این نهاد بیش از 821  طرح دام‌پروری را در شهرستان فاروج به اجرا رسیده است .

خوشقامت هدف از اجرای این طرح‌ها را ایجاد اشتغال  و کمک به معیشت خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: سود حاصل از محصولات تولیدی مددجویان برای کمک به درآمد خانواده و تکیه افراد به درآمد حاصل از دسترنج خود و همچنین خودباوری آنان صرف می‌شود.

وی در خصوص اقدامات انجام شده از سوی این نهاد در جهت توانمندی مجریان این طرح‌ها اظهار کرد: برگزاری آموزش چهره به چهره  و خرید دارو برای سلامت دام‌ها از جمله این اقدامات محسوب می‌شود./ج1

برچسب ها: بجنورد ، دامپروری ، مددجو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.