سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان/

نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان در گلستان برگزار می شود

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان 11 لغایت 14 شهریور در تالارفخرالدین اسعدگرگانی خبر داد.

به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان  ابوالحسن امامی، معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان از 11 لغایت 14 شهریور سال جاری با حضور 300 هنرمند در گرگان برگزار می شود.

وی از اضافه شدن رشته تصویرسازی به این جشنواره خبر داد و افزود: جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان امسال در 9 رشته کاریکاتور، نقاشی، طراحی، عکاسی، حجم، خوشنویسی، تصویرسازی، پوستر و نگارگری در گرگان برگزار می شود.

امامی با اشاره به محورها و موضوعات جشنواره، شعار سال، وحدت، صلح و دوستی و بیداری اسلامی را از موضوعات نوزذهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان برشمرد.

وی با بیان اینکه برگزیدگان جشنواره های استانی هنرهای تجسمی در این جشنواره شرکت می کنند، تصریح کرد: با حضور برگزیدگان استان ها، به کیفیت جشنواره نوزدهم افزوده شده و رقابت جدی ای بین هنرمندان صورت می گیرد.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به اینکه امسال در بخش بین الملل جشنواره از همکاری جامعه المصطفی استفاده شده است، ادامه داد: هنرمندان خوبی از سوی این مرکز معرفی شده و امسال هنرمندان خارجی بیش از 4 سال گذشته در جشنواره حضور می یابند.

به گفته وی، تا کنون 20 کشور جهان نیز برای شرکت در نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان اعلام آمادگی کرده اند.

امامی با اشاره به تفاوت های جشنواره نوزدهم نسبت به هجدهم، گفت: مراسم افتتاحیه جشنواره نوزدهم در صبح روز (11 شهریور) و عصر نیز دو کارگاه آموزشی با حضور اساتید برجسته کشور برگزار می شود.

وی، برگزاری دو ورک شاپ زنده با موضوع سال و عفاف و حجاب، برپایی نمایشگاه آثار اساتید، نمایشگاه کتاب و محصولات مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد و تور استانگردی را از برنامه های جنبی این جشنواره خواند و افزود: به مناسبت ثبت جهانی برج قابوس گنبد نیز ویژه برنامه ای در گنبدکاووس برگزار می شود.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به داوران جشنواره نیز گفت: امسال ترکیب داوران جوان شد و از بهترین اساتید انتخاب شده اند./س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.