سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جلسه غير علني امروز مجلس مطرح شد

مقابله با ريزگردها پشت درهاي بسته/خداحافظي با گرد و غبار تا 5 سال آينده

سخنگوي هيئت رئيسه مجلس با اشاره به جلسه غيرعلني امروز نمايندگان با رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست گفت: با اقدامات مجلس و دولت در راستاي مقابله با ريزگردها اقدامات خوبي انجام گرفته و اين موضوع به صورت بلند مدت در سه تا 5 سال آينده به نتيجه خواهد رسيد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران عبدالرضا مصري سخنگوي هيئت رئيسه مجلس با حضور در جمع خبرنگاران در پايان جلسه غير علني امروز (يكشنبه) گفت: روند كار مجلس شوراي اسلامي در راستاي پرداختن به دغدغه‌هاي اصلي مردم بوده و مشكلات و مطالبات آنان به صورت اولويت‌بندي‌شده در دستور كار بهارستان قرار دارد.

وي در ادامه با بيان اينكه در همين راستا جلسه مشترك دولت و مجلس در خصوص بهبود وضع معيشت مردم برگزار شد، افزود: در راستاي سلسله نشست‌هاي مشترك دولت و مجلس براي رفع مشكلات و دغدغه‌هاي مردم موضوع بهداشت و رسيدگي به اين حوزه در اولويت دوم قرار گرفته و از اين جهت بحث مقابله با ريزگردها در جلسه غير علني امروز مجلس با نماينده دولت مطرح شد.

نماينده مردم كرمانشاه در مجلس با بيان اينكه بهارستان از هر نوع اقدام دولت براي رفع مشكلات در قالب لايحه و طرح  حمايت مي‌كنيم،اظهار داشت: مقابله با ريز گردها كه 23 استان كشور به صورت خاص و اكثر استانهاي كشور به صورت عام با آن درگير هستند در جلسه امروز مورد بررسي قرار گرفت و تصميمات خوبي نيز در اين زمينه اتخاد شد.

مصري همچنين تاكيد كرد: البته دخالت‌هاي انساني در طبيعت و حمله آمريكا به عراق كه به صورت زميني بود از مهمترين عوامل ايجاد ريز گردها در منطقه است.

وي در ادامه به تخصصي هزار ميليارد تومان در قالب قانون بودجه سال 91 كشور براي مقابله با ريزگردها و موضوع درياچه اروميه اشاره كرد و گفت: در اين راستا از نماينده دولت توضيحاتي خواسته شد كه اين مبلغ چگونه و كجا هزينه شده و تا به امروز چه اقداماتي در اين خصوص انجام شده‌است.

مصري همچنين خاطرنشان كرد: براي مقابله با ريزگردها برنامه ضربتي كوتاه مدتي تدوين شده و اجرايي خواهد شد اما برنامه‌هاي بلند مدت طي حدود 3 تا 5 سال ديگر به نتيجه خواهد رسيد.


وي در پايان درپاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبني بر اينكه چه تصميمات مشخصي براي مقابله كوتاه مدت با ريزگردها اتخاذ شده است، گفت: در اين ارتباط اقدامات تحقيقاتي و پيچيده اي انجام شده كه هنوز نتايج آن مشخص نشده و  نتيجه آن قطعا براي مردم مهم واهد بود كه اميدواريم به زودي به نتيجه برسيم.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: ریزگرد ، مصری ، مجلس ، عراق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.