سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشارکت محیط بانان سراسر کشور در ارتقای دانش گردشگران

دبیر ستاد مرکزی سفرهای کشور از الزام مشارکت محیط بانان در ارائه توصیه های آموزشی با موضوع چگونگی حفظ ارزش های زیست محیطی و جاذبه های طبیعی به گردشگران، سراسر کشور خبر داد.

علیرضا مختاری  در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان این خبر گفت: نظر به اجرایی شدن طرح سفرهای تابستانه و نیز نزدیک شدن به موج دوم سفرهای تابستانی، دفتر زیستگاه های امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست بعنوان یکی از اعضای ستاد مرکزی سفرهای کشور، رعایت نکات ضروری در میزبانی گردشگران این ایام را در دستور کار ادارات کل حفاظت محیط زیست استان های سراسر کشور قرار داده است.
مختاری همچنین تاکید بر راه اندازی گشت های ویژه زیست محیطی را نیز یکی دیگر از برنامه های ادارات کل حافظت محیط زیست استانی دانست و افزود: گشت های مذکور جهت جلوگیری از تخریب و آلودگی محیط زیست به شیوه نظارت و تذکر به مسافرین و واحدهای خدماتی مختلف فعالیت خواهند کرد.
وی تصریح کرد: بنا بر این اقدام افزایش اطلاعات گردشگران در زمینه نحوه برخورد با منابع طبیعی به شیوه های مختلف انجام    می گیرد که مساعدت محیط بانان، بهره گیری از رسانه های محلی، توزیع اقلام تبلیغاتی با موضوع معرفی و نحوه حفاظت جاذبه های طبیعت گردی مناطق تحت مدیریت نمونه ای از این مدعا به شمار می آید.
دبیر ستاد مرکزی سفرهای کشور همچنین سایر نهادهای فرابخشی را نیز در امر حافظت منابع طبیعی کشور دخیل دانست و گفت: در آستانه موج دوم سفرهای فصل تابستان، سازمان حفاظت محیط زیست بعنوان عضو اصلی ستاد مرکزی سفرهای کشور، با همکاری سایر دستگاه های مرتبط فرهنگ سازی پاسداری از منابع طبیعی کشور را در دستور کار قرار داده است که توزیع کیسه های زباله میان مسافران اقدامی در این زمینه به شمار می آید./ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.