سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختلافات شديد ميان معارضان نظام سوريه

اختلافات شديدي براي رسيدن به پست هاي کليدي و رهبري ميان گروه هاي مختلف مخالفان نظام سوريه وجود دارد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني العالم ؛ به گزارش اين شبکه،اختلافات شخصي، سياسي و جنگ براي رسيدن به پست هاي کليدي و رهبري ميان گروه هاي مختلف مخالفان نظام سوريه وجود دارد. نشست قاهره و اتهامات طرفين به يکديگر مبني بر وابسته بودن به نظام و طرف هاي خارجي نتوانسته است اين اختلافات را از بين ببرد. برخي از اين معارضان تلاش مي کنند بر اساس حاميان مالي و سياسي خود ديگر طرف هاي معارض داخلي را به حاشيه برانند. گروه هاي موسوم به شوراي ملي و ارتش آزاد اقدام هيثم المالح را براي تشکيل دولت انتقالي رد کردند و اين اختلافات جديد باعث تشديد در روابط معارضان داخلي و خارجي شده است.

آيا اختلافات ميان معارضان بيشتر اختلاف درباره نظر و ايده يا اين که جنگ براي به دست گرفتن پست رياست است؟ چه طرفي زمينه را براي فعاليت مستقل القاعده در سوريه و نظامي شدن بحران اين کشور فراهم کرده است؟ آيا نظامي شدن بحران سوريه به سود معارضان اين کشور است؟ چرا فعاليت هاي سياسي و گفتگوها به حاشيه رانده شده است؟ چرا گروه هاي مسلح افراطي سيطره امور را در اختيار دارند؟  دليل اصلي اختلافات ميان معارضان سوريه چيست؟

گزارشگر اين شبکه در گزارشي در اين زمينه افزود: هنوز معارضان نظام سوريه نتوانستند از اختلافات عميق ايدئولوژي،سياسي،شخصي و تلاش براي به دست گرفتن کرسي هاي رياست خارج شوند. تا کنون به رغم تمامي تلاش هاي کشورهاي غربي و عربي اما مسئله متحد کردن معارضان نظام سوريه به شکست انجاميده است. به رغم توافقات صورت گرفته محدود ولي اين توافقات نتوانسته است زمينه مشترکي را فراهم کند تا همه معارضان نظام سوريه به صورت يکپارچه سخن گويند.

روز به روز بر شدت اختلافات ميان معارضان نظام سوريه به ويژه هيئت هماهنگي ملي و شوراي ملي سوريه افزوده مي شود. اقدام اخير هيثم المالح در اعلام  هيئت امناي انقلاب براي تشکيل دولت انتقالي اين اختلافات را ميان معارضان داخل و خارج تشديد کرده است. معارضان داخلي و خارجي اتهامات متعددي را عليه يکديگر مطرح مي کنند. معارضان داخلي بر اين باورند معارضان خارجي براي حمايت از تحرکات مردمي در داخل سوريه تلاش نمي کنند بلکه مي خواهند با موج سواري بر روي تحرکات مردمي به پست و مقام برسند. معارضان داخلي تاکيد مي کنند دليل اين اختلافات آنان با معارضان خارجي در اين است که اين خارج نشينيان ميهمان کشورهاي ميزبان هستند که مبالغ سنگيني را براي آنان براي رسيدن به اهداف خود در سوريه هزينه کرده اند.

ناظران سياسي بر اين باورند دو مسئله اساسي اختلافات ميان معارضان را تشديد مي کند و اجازه نمي دهد توافق نامه راهبردي ميان آنان امضا شود. نخست اين که ميان اين معارضان اختلافات شديدي درباره حمايت از مداخله نظامي خارجي، مسلح کردن گروه هاي داخلي و وضع گفتگو با نظام سوريه است. دوم اين که اختلافاتي ميان معارضان درباره فرقه اي و نظامي کردن بحران و استفاده از گروه هاي افراطي وابسته به القاعده در سوريه وجود دارد.

برچسب ها: سوریه ، معارض ، اختلاف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.