سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اذعان بي‌بي‌سي به پشتيباني انگليس از شبه نظاميان مسلح در سوريه

بي بي سي اذعان کرد انگليس از شبه نظاميان مسلح در سوريه پشتيباني مي کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني بي بي سي، در اين شرايط بحراني در سوريه، شماري از کشورها کمکهاي يکجانبه خود را به شبه نظاميان سوري افزايش داده اند بطوريکه به آنها سلاح مي دهند و به آموزش آنها مشغول شده اند. ترکيه يکي از کشورهايي است که در اين زمينه در خط مقدم قراردارد.
 
ريچارد گالپين خبرنگار شبکه در شهر آدانا در نزديک مرز ترکيه و سوريه در اين خصوص گفت: تنشها ميان سوريه و ترکيه درحال افزايش است. بسياري از شبه نظاميان سوري در خاک ترکيه ، آموزشهاي مخفيانه نظامي مي بينند.


 
يک مخالف سوري گفت: افرادي که در اين دوره ها شرکت دارند روزانه فقط چهار ساعت مي توانند بخوابند. آنها بايد از کوه بالا بروند. اين آموزشها بسيار سخت است. شرکت کنندگان در اين دوره ها براي کار با انواع سلاح آموزش مي بينند.
 
خبرنگار شبکه افزود: گفته مي شود  مهمترين مرکز آموزشهاي نظامي مخفي و هماهنگي، در شهر آدانا در جنوب ترکيه واقع است. البته دولت ترکيه اين مطلب را تاييد نکرده است. هيچکس در آدانا نمي داند که اين مرکز دقيقا کجاست يا اينکه اگر هم بداند حاضر نيست در اين باره حرفي بزند. گفته مي شود ارتش ترکيه اداره اين مرکز را برعهده دارد. براساس گزارشها، عربستان سعودي و قطر هم در اين کار دخيل هستند. احتمالا اين مرکز در پايگاه هوايي عظيم آمريکا در اين شهر واقع است. آمريکا يکي ديگر از کشورهايي است که گفته مي شود به شبه نظاميان سوري کمک مي کند. انگليس هم اين نقش را ايفا مي کند بطوريکه تجهيزات ارتباطاتي و مخابراتي را به آنها مي دهد.
 
آليستر برت ، از مقامات وزارت امورخارجه انگليس در اين خصوص گفت: انتقال سخت افزارهاي لازم براي ارتباطات و مخابرات ، همان کاري است که انگليس براي سوريها انجام مي دهد. اين همان کاري است که انگليس در ليبي انجام مي داد و حالا درباره سوريه انجام مي دهد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.