سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتراض مصري ها به اوضاع اسفبار مسلمانان در ميانمار

روز گذشته، پس از پايان نماز جمعه در مصر، بسياري از اسلامگراهاي اين كشور، با تجمع مقابل سفارت ميانمار در قاهره، اعتراض خود را نسبت به وضعيت مسلمانان در اين كشور ابراز كردند، تا جايي كه پرچم ميانمار در جريان اين اعتراضات، به‌ آتش كشيده شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فلسطين اليوم؛ معترضان مصري پس از سردادن شعارهايي پيرامون حمايت از مسلمانان ميانمار، از وزارت امور خارجه اين كشور خواستند، هرچه سريعتر سفير ميانمار در مصر را اخراج كرده و روابط دو كشور به طور كامل قطع شود.
 
در همين حال، يكي از جوانان اسلامگرا با پايين كشيدن پرچم ميانمار از ديوار اين سفارتخانه، به آتش كشيدن پرچم اين كشور پرداخت كه با حمايت ديگر افراد حاضر در آن منطقه، مواجه شد.
 
همچنين؛ عاصم عبدالماجد، يكي از رهبران جماعت اسلامي در مصر، با ابراز انزجار از قتل عام مسلمانان در ميانمار، اين اقدامات بودائيان را بشدت محكوم كرد و از حكومت مصر خواست، هرچه سريعتر روابط دوجانبه با ميانمار را به حالت تعليق درآورد.
 
گفتني است؛ طي هفته هاي اخير، مسلمانان ميانمار با بيشترين فشار و كشتارهاي دسته جمعي از طرف حكومت و بودائيان اين كشور روبرو بودند تا جائيكه اين اقدامات ضد بشري بودائيان با واكنش شديد كشورهاي اسلامي و سكوت كشورهاي غربي مواجه شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.