سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چرا روزه داری در سالمندان مفید است؟

کاهش متوسط کالری دریافتی، باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی می شود.

دکتر سید محسن خوش نیت نیکو، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، با بیان این که با افزایش سن فعالیت سیستم ایمنی کاهش می یابد گفت: کاهش متوسط مصرف مواد غذایی باعث عملکرد مناسب و بهبود فعالیت سیستم ایمنی می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به این که کاهش مصرف غذا در افراد سالمندی که اضافه وزن دارند ، باعث بهتر شدن عمل گلبول های سفید می شود گفت: کاهش متوسط مصرف غذا باعث افزایش قدرت دفاعی سلول های روده در برابر ورود مواد آلوده و بیماری زا می شود.

** تاثیر روزه بر چربی و خون فشار خون سالمندان

این فوق تخصص غدد یادآور شد: در افراد سالمند دارای اضافه وزن با چربی خون با فشار خون بالا، کاهش متوسط مصرف غذا از طریق کاهش تولید مواد مضر در بدن موجب افزایش فعالیت سیستم ایمنی می شود.

دکتر خوش نیت نیکو با تاکید بر این که رادیکال های آزاد شده مواد سمی هستند که باعث از بین رفتن سلول های بدن و افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان می شود گفت: قدرت سیستم ایمنی و مقاومت در برابر بیماری ها با افزایش سن و پیری کم می شود ، کاهش مختصر کالری دریافتی از کاهش فعالیت سیستم ایمنی بدن در دوران سالمندی پیشگیری می کند./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.