سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

رشد 90 درصدی ظرفيت استخراج از معادن فارس

ظرفيت استخراج از معادن فارس 90 درصد رشد داشت

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس معاون امور معادن و اكتشافات معدني سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان فارس گفت: سال گذشته در تعداد معادن رشد 28 درصدي، در سرمايه‌گذاري رشد 46 درصدي و در ميزان ظرفيت استخراج از معادن بهره‌برداري شده جديد نيز شاهد رشد 90 درصدي نسبت به مدت مشابه در سال 89 بوديم.

سيد‌داوود حسيني افزود: با توجه به اصلاح قانون معادن به دليل متمركز شدن تمام فعاليت‌هاي معدني سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زمينه براي رشد اين بخش فراهم شده است.

وي بیان کرد كرد: بهره‌برداري از معادن ياد شده در سال گذشته يك هزار و 533 نفر را نيز به طور مستقيم مشغول به كار كرده است.‏

اين مقام مسوول با اشاره به اهميت فراوري مواد معدني در استان خاطر نشان كرد: در تلاشيم در سال جاري زمينه فراوري مواد معدني را در استان بيش از پيش فراهم كرده و با توسعه و گسترش صنايع معدني استان شاهد صادرات مواد معدني با ارزش افزوده چندين برابر براي استان باشيم.

حسيني مواد معدني معادن فارس را شامل 27 نوع مواد معدني، اعم از سنگ مرمريت و تراورتن، انواع خاك‌هاي نسوز و صنعتي، سنگ آهن و مس، گچ و لاشه و سرب و روي، سنگ چيني، شن و ماسه، نيكل، كروميت و ديگر مواد با اهميت دانست.

وي با بيان اينكه طي چهارماه اول امسال 72 مجوز معدني در فارس صادر شده، از صدور 22 پروانه بهره‌برداري با ذخيره قطعي 68 ميليون تن مواد معدني خبر داد كه زمينه اشتغال 234 نفر را فراهم كرده است.

حسيني اضافه كرد: 16 فقره گواهينامه كشف با هزينه عملياتي اكتشافي 5 ميليارد ريال و ذخيره قطعي 72 ميليون تن مواد معدني و تعداد 34 فقره پروانه اكتشاف معدني توسط سازمان صادر شده است.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در خصوص استخراج مواد معدني افزود: ميزان استخراج اسمي مواد معدني با 401 پروانه بهره‌برداري به مرز 34 ميليون تن رسيده است.

وی ادامه داد: ميزان ذخاير مكشوفه مواد معدني در استان حدود يك هزار و 970 ميليون تن است با 401 معدن فعال است كه سرمايه گذاري انجام شده در آن‌ها 2 هزار و 13 ميليارد ريال بوده و زمينه اشتغال بيش از شش هزار و 174 نفر را فراهم كرده است.

معاون امور معادن سازمان صنعت فارس گفت: سال گذشته 96 معدن جديد با ميزان سرمايه­‌گذاري 690 ميليارد ريال و ذخيره 501 ميليون تن به بهره برداري رسيد./س 


برچسب ها: استخراج ، معادن ، فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.