سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سینمای دفاع مقدس باید مورد حمایت مستقیم دولت باشد

جشنواره بین المللی فیلم مقاومت تنها و بهترین بستر موثر و جهت بخش سینمای دفاع مقدس به شمار می رود که با دبیرخانه ای دائمی قادر است گام های خوب و آتیه داری بردارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس؛ این تهیه کننده سینما در گفتگویی با بیان این مطلب افزود: فیلم های دفاع مقدس در مقطعی فراز ونشیب های خاص خود را داشته اند که با دیدگاه مدیران ومسئولین سینما، این تغییرات هم متفاوت بوده است. بعضی ازمدیران دیگاه هنری ومردمی دارند اما بعضی دیگر به عنوان رفع تکلیف به آن نگاه می کنند. درهر صورت آنچه به نظر می رسد مظلومیت سینمای دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: تلاش سینماگران هم در عرصه تولید تا وقتی نگاه مدیران ومسئولین درست نشود بی ثمر است.

به گفته وی سینمای دفاع مقدس باید مورد حمایت مستقیم دولت باشد ودولت  وظیفه دارد که حمایت مادی ومعنوی داشته باشد.

کاسه ساز با اشاره به نقاط ضعف و قوت سینمای دفاع مقدس معتقد است اگر سینما دفاع مقدس استاندارد و نزدیک به باور مردم باشد و بتواند واقعیات جنگ وجامعه را به تصویر بکشد مخاطب پذیرخواهد بود.

وی اضافه کرد: یکی از موانع برای تولید فیلم های جنگی هزینه های بالای ساخت آن ها است و به همین دلیل نباید از تهیه کننده انتظار داشت که به طور مستقل فیلم دفاع مقدسی بسازد وقطعا، باید همچون سایر کشورها، دولت و بخش های نظامی مشارکت وحمایت داشته باشند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی "اخراجی ها" و"مزرعه پدری" با تاکید بر اینکه "دست اندرکاران سینمای دفاع مقدس نیاز به انگیزه دارند و کسی غیر از مدیران فرهنگی در تمامی مراحل تولید نمی تواند انگیزه کافی را ایجاد کند" به رویکرد بیداری اسلامی اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: دفاع مقدس کشورمان پر از حماسه هایی است که باید به واسطه هنر سینما این رشادت ها را به ثبت برسانیم. درحال حاضر که ما درمعرض تهاجم همه جانبه هستیم سینما می تواند به جوانان و مردم آگاهی  وآمادگی بدهد.

وی اظهار داشت: در همه جای دنیا دفاع به یک معنا است اما مسئله و ویژگی که آن را مقدس می کند همین ایثار و رشادت برای میهن، انسانیت وآزادی خواهی است و این اتفاقی است که با نام بیداری اسلامی بین کشورها ترویج یافته و در حال گسترش است.

این سینماگر بر این باور است که سینما وظیفه دارد با زبان هنر این حرکت خودجوش مردم سایر کشورها را برای جاودانه نگه داشتن این ارزش ها به تصویر بکشد.

کاسه ساز، گفت: جشنواره بین المللی فیلم مقاومت تنها متولی برگزاری جشنواره در خصوص دفاع مقدس به شمار می رود که با دبیرخانه ای دائمی و امیدوارم بتواند بهترین وموثرترین گام ها را درتولید آثار و همچنین، ایجاد انگیزه و از همه مهمتر، رشد و تعالی سینما قدم بردارد. به نظر من این جشنواره در شان دفاع مقدس بوده به همین دلیل نوع سیاست گذاری ها، انتخاب داوران وفیلم ها در آن نقش مهمی خواهد داشت.

شایان ذکر است دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، توسط انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و با مشارکت و همیاری"سازمان سینمایی کشور  و استانداری کرمان"با رویکرد "مقاومت، بصیرت و شکوفایی و به منظور" تبیین فرهنگ مقاومت و پاسداشت حماسه های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس" و "نگاه به حضور سازنده ایثارگران در مقابل دشمنان"، "تحریم اقتصادی"، "دستاوردهای علمی و افتخارات جهانی"، "مقاومت و بیداری اسلامی"، "مقابله با استکبار جهانی"، "تروریسم" و"صهیونیسم بین الملل" در قالب بخش های مختلف سینمایی، کوتاه، مستند، ویدیویی، فیلمنامه نویسی و چشم انداز سینمای مقاومت ایران و نشست های تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامه های جانبی دیگر همزمان با هفته دفاع مقدس به مرکزیت استان کرمان در استان های مختلف و هشت کشور جهان برگزار می شود./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.