سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فردا انجام مي شود؛

عرضه بلوک تولید نیروی برق سنندج در فرابورس

معاون نظارت و عمليات فرابورس ايران گفت: سازمان خصوصي­سازي100 درصد از سهام شرکت تولید نیروی برق سنندج را فردا، یکشنبه 15 مرداد به صورت يك جا ونقد از طريق فرابورس در بازار پايه عرضه مي كند.

حسن محمدتبار در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: تعداد سهام مورد عرضه تولید نیروی برق سنندج 220 ميليون و 970 هزار و 874 سهم كه تعداد 209  ميليون و 922 هزار و 330 سهم آن بلوكي و 11 میلیون و 48  هزار و 544 سهم آن ترجيحي معادل 100 درصد از سهام اين شركت است و ارزش پايه هر سهم آن 22 هزار و 821 ريال و ارزش كل آن 5042 ميليارد و 775  ميليون و 569  هزار ريال تعيين شده است.

محمدتبار با اشاره به اینکه عرضه­ به صورت يكجا و در بازار پایه و با شرايط نقد است گفت: کارگزاران می بایست معادل 3 درصد ارزش پایه معادل 151 میلیارد و 283 میلیون 267 هزار و 70 ریال به عنوان سپرده حضور در رقابت را بصورت نقد و یا ضمانتنامه بانکی بدون قید و شرط از مشتری دریافت و بر حسب مورد به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز و یا به این شرکت تحویل نموده و تاییدیه شرکت مربوط را به مدیریت بازار فرابورس ارائه نمایند.

وی در ادامه گفت: کارگزار خریدار مکلف است حداکثر ظرف مهلت 9 روز کاری پس از انجام معامله، نسبت به واریز ثمن معامله به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اقدام نماید. این موضوع برای ذینفع رد دیون نیز صادق است.

وی در ادامه یاد آور شد: قیمت تولید نیروگاه در چارچوب قانون هدفمند کردن یارانه ها است و خریدار ملزم به رعایت آن است. همچنین خریدار نیروگاه متعهد می شود، تعهدات شرکت های برق منطقه ای ذیربط و یا مالکین آنها در ارتباط با بهره برداری از این نیروگاه را مطالعه نموده و اجرای مفاد آنها را تقبل نماید و همچنین هزینه های نگهداری نیروگاه از مقطع واگذاری نیروگاه تا زمان تحویل و تحول را پرداخت نماید.

محمد تبار تصریح کرد: هر گونه سفارشات انجام شده که در ارزیابی نیروگاه توسط کارشناس رسمی منظور نشده و بعد از تاریخ ارزیابی تا مقطع واگذاری اضافه و یا هنوز تحویل نشده و توسط مالک قبلی پرداخت شده است، خریدار ملزم به پرداخت ارزش کارشناسی آن به مالک قبلی خواهد بود.

معاون نظارت و عمليات فرابورس ايران تاكيد كرد: طرح توسعه سیکل ترکیبی سنندج شامل 2 واحد بخار در مجاورت نیروگاه گازی موجود در سنندج در حال احداث است که ارزش جاری آن در ارزش گذاری سهام شرکت مذکور لحاظ شده است.

وی در پایان خاطر نشان شد: هرگونه ادعاهای نهادهای دولتی از قبیل سازمان بیمه تامین اجتماعی، سازمان امور مالیاتی و غیره تا زمان واگذاری نیروگاه به عهده مالک قبلی خواهد بود./عب

 

برچسب ها: سهام ، عرضه ، بورس ، بازار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.