سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بوشهر/

150 تدوین ملی استاندارد در استان بوشهر ثبت شد

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان بوشهر گفت: از سال 84 تاکنون 151 تدوین ملی استاندارد در استان بوشهر ثبت شده است.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،‌ امیرحسین محتشم صبح امروز در نشست مشاوره ارزیابی مباحث استانداردسازی در استان بوشهر اظهار داشت: این آمار در حالی است که از ابتدای تاسیس اداره کل استاندارد استان بوشهر تا سال 85 تنها 4 عنوان تدوین ملی ثبت شده بود.

وی افزود: اداره کل استاندارد استان بوشهر در تدوین استاندارد جایگاه ویژه‌ای در کل کشور دارد ضمن اینکه در موضوع اصل 44 قانون اساسی نیز جزو ادارات کل برتر کشور بودیم.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر با اشاره به فعالیت 50 آزمایشگاه بخش خصوصی در استان اضافه کرد: اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان بوشهر قطب آزمایشگاه‌های جنوب کشور است.

محتشم در ارتباط با طرح نظارت بر اجرای استاندارد در بازار افزود: در اجرای این طرح کالاهای قاچاق و تاریخ گذشته را شناسایی و معدوم کردیم.

وی گفت: در سال گذشته از ورود 90 قلم کالا که با شاخصه‌های استاندارد کشور مغایرت داشت جلوگیری شد و این امر نشان از جدیت ما در جلوگیری از ورود کالای فاقد استاندارد است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان بوشهر گفت: از سال 84 تاکنون 151 تدوین ملی استاندارد در استان بوشهر ثبت شده است.

محتشم ادامه داد: اداره کل استاندارد استان بوشهر یکی از 5 استان برگزارکننده جلسات کمیته ملی تدوین است و این امر نشان از اهمیت جایگاه استاندارد استان بوشهر در کل کشور است.

وی بیان داشت: تعداد کالاهای مشمول استاندارد از 865 کالا به 6 هزار قلم کالا رسیده و این امر نیاز ما به نیروهای انسانی متخصص را بیشتر می‌کند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان بوشهر در ارتباط با مشکلات اداره کل استاندارد نیز اضافه کرد: اعتبارات جاری ما با وجود اینکه در سال گذشته افزایش داشته اما باز هم کافی نیست ضمن اینکه در بخش‌های مختلف نظارت نیازمند نیروهای انسانی هستیم.

محتشم تصریح کرد: با وجود افزایش چند برابری واحدهای تولیدی در استان فعالیت استاندارد نیز 10 برابر شده اما میزان نیروی انسانی و اعتبار به آن میزان افزایش نیافته است./ج1

برچسب ها: بوشهر ، ثبت ، استاندارد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.