سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

تعويق اجراي طرح شبنم برای 2 ماه در مشهد

تعويق اجراي طرح شبنم برای دو ماه در مشهد به تصويب كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز خراسان رضوي رسيد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمود صلاحي در جلسه اين كميسيون با اعلام اين خبر گفت: هفت گروه كالا شامل لوازم آرايشي بهداشتي، تجهيزات پزشكي، تجهيزات رايانه و متعلقات آن، تلفن همراه، انواع اسباب بازي، لوازم خانگي و مكمل‌هاي غذايي در طرح شبكه بازرسي و نظارت مردمي (شبنم) قرار دارند.

وي افزود: بر اساس اين طرح همه ارائه‌دهندگان اين هفت گروه كالا ملزم به نصب كد دوبعدي روي محصولات خود هستند كه با ارسال آن كد از طريق تلفن همراه نحوه ورود آن به كشور مشخص خواهد شد. استاندار خراسان رضوي اظهار داشت: اجراي اين طرح كه قرار بود از نيمه مرداد آغاز شود، با هدف ايجاد آمادگي بيشتر در بازار و ساماندهي كالاهاي بدون كد در سطح بازار، به نيمه مهر امسال موكول شد.

رئيس كميسون مبارزه با قاچاق كالا و ارز خراسان رضوي ادامه داد: سال گذشته بيشترين ميزان كشفيات مربوط به فرآورده‌هاي نفتي و مشتقات آن به ويژه به مقصد افغانستان بود كه باید به ساماندهي آن اقدام شود.

صلاحي خاطر نشان كرد: انتقال سوخت به افغانستان از طريق خط لوله بازارچه مرزي دوغارون با نظارت دو دولت بهترين راه براي جلوگيري از قاچاق آن است كه طبق توافقات صورت گرفته مقدمات آن فراهم شده است.

وي افزود: اين طرح براي تصويب نهايي به ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز كشور ارسال خواهد شد.

محمد غفاري، جانشين رئيس كميسيون مبارزه با قاچاق كالاو ارز استان نيز در این جلسه ضمن ارائه گزارشي، از كاهش 62 درصدي كشف كالاي قاچاق در استان در چهار ماه نخست امسال خبر داد و گفت: ارزش ريالي كالاهاي مكشوفه 187 ميليارد ريال بوده است.

معاون سياسي امنيتي استاندار خراسان رضوي افزود: در اين مدت 15 باند قاچاق متلاشي و 877 متهم نيز دستگير شدند.وی بیشترین کشفیات را مربوط به مشهد دانست و گفت: سبزوار، نیشابور، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه، بردسکن و قوچان به ترتیب بیشترین رتبه‌های کشفیات کالای قاچاق را در سطح استان به خود اختصاص داده‌اند.

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی نيز در اين جلسه گفت: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر یکهزار و 450 مورد بازرسی از انبارها صورت گرفته که 281 پرونده تخلف با ارزش بیش از 7 میلیارد ریال بررسی شده است.

علی غفوری‌مقدم افزود: درسال گذشته و ارزیابی امسال کمیته پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح کشور،کمیته پیش‌گیری از قاچاق کالا و ارز خراسان‌رضوی رتبه نخست را کسب کرد. وي بيان کرد: عمده‌ترین کالاهایی که ما درباره قاچاق کالا و ارز کشف کرده‌ایم شامل لوازم آرایشی بهداشتی، پوشاک، کفش، گوشی تلفن همراه، دخانیات، گروهی از مواد غذایی و انواع تجهیزات پزشکی است.

 

 

 

 

برچسب ها: تعویق ، طرح ، شبنم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.