سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

بومی سازی پیشرفته ترین روش‌های اطفاي حریق جهان در مشهد

رفتار شناسی آتش در اتاقک های در بسته

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،اما مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در بخشی از اظهاراتش با اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی رفتار شناسی حریق، گفته بود که در رفتارشناسی حریق، آتش‌نشان ماهیت، نحوه گسترش و توسعه حریق را که در واحد‌های شبیه‌سازی حریق رخ مي‌دهد، مشاهده و تحلیل مي‌كند و با مشاهده آن به صورت عملی مي‌تواند با حریق همانند یک حریف مبارزه و با کمترین خسارت و هزینه آن را کنترل و اطفا كند.


مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد دوره رفتار‌شناسی حریق را بسیار مهم و حائز‌ اهمیت برای آتش‌نشانان دانست و افزود‌: این واحد‌ها به دست متخصصان داخلی ساخته شده است‌. در حالی که اگر این اتاقک های شبیه ساز از کشور‌های دیگر وارد مي‌شد، هزینه‌های هنگفتی به همراه داشت.

به گفته جعفری، آتش‌نشانان در این دوره به گونه‌ای ‌آموزش مي‌بینند كه با کمترین هزینه و صدمات جانی در برابر حرارت‌های زياد داخل واحد‌ها که گاهي تا 700درجه مي‌رسد بتوانند جان خود و افرادی را که داخل حریق گرفتار شدند، حفظ کنند.

 مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی مشهد افزود َ:، ساخت واحد‌های آموزشی حریق به دست متخصصان داخلی انجام شده است و این امر نقش در خور توجهی در کاهش هزینه‌ها داشته است.

طبق گفته جعفری، مرحله نخست این دوره آموزشی در چهار موضوع‌‌ رفتار‌شناسی حریق‌، دستگاه‌های تنفسی‌، تهویه تاکتیکی و تصادفات جاده‌ای برگزار مي‌شود.

البته این مسئول خاطر‌نشان ساخت که این دوره آموزشی در دوره‌اي 6‌هفته‌ای پیش و پس از ماه مبارک رمضان برگزار مي‌شود.

استفاده از روش‌های نوین آموزشی برای افزايش توان علمی و عملیاتی آتش‌نشانان مشهدی از اهداف مهم و اساسی است که مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی مشهد به آن اشاره کرد./ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.