سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

هویت کسب شده بهترین نوع شکل‌گیری شخصیت

هویت به طریق مختلفی در افراد به وجود می‌آید که هویت کسب شده بهترین نوع شکل‌گیری شخصیت است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، یک جامعه‌شناس گفت :هویت یک نظام درونی است که از تجارب گذشته انسان، باورها، توانایی‌ها و سلیقه‌های فردی شخص نشأت می‌گیرد که انواع مختلفی دارد و قابل تغییر نسبت به شرایط افراد می‌باشد،از این رو هویت به چهار دسته هویت کسب شده، هویت پیشرس، هویت مبهم و هویت خویشتن یابی تقسیم می‌شود.

احمدی افزود: بهترین حالت هویت، هویت کسب شده است که شخص دچار بحران هویت شده، یعنی نظام باورهایش تغییرمی‌‌کند چرا که دوران نوجوانی دوره تفکر نسبی و دیالکتیک بوده است.

وی با بیان اینکه در هویت کسب شده هویت نوجوان دستخوش تغییرمی‌شود، اظهار کرد: فرد دراین دوران، مرحله بحرانی را پشت سر گذاشته و تبدیل به یک فرد رشد یافته می‌شود و افراد رشد یافته در حل و فصل مشکلات و درایجاد ارتباط صمیمی توانا هستند و ازاعتماد به نفس بالایی برخوردارند.

این جامعه‌شناس تصریح کرد: درهویت پیشرس فرد دوره بحرانی را بدون مواجه با آن رد می‌کند و دچار آن نمی‌شود که این اتفاق بیشتر درخانواده‌های انعطاف‌ناپذیر به عقاید بوجود می‌آیند که فرزندان در این گونه خانواده‌ها وابستگی زیادی به والدین خود نشان می‌دهند و به دلیل قانونمندی خانواده‌شان هویت از پیش تعیین شده‌ ای دارند و شخصیت آنها درست مثل پدر و مادرهایشان خواهد بود.

احمدی خاطرنشان کرد: دوره بحرانی درهویت مبهم وجود ندارد و این افراد حتی در وجود بحران نیز بی‌مسئولیتی و بی‌هدفی را از خود نشان می‌دهند و بی‌خیالی، سردی در روابط، ناخرسندی از نشانه‌های آنها محسوب می‌شود و عمدتاً به هر راهی کشیده می‌شوند که وجود این افراد در خانواده‌های نابسامان مشکل‌دار، فاقد آرامش بیشتر مشاهده می‌شود./ع

برچسب ها: هویت ، شکل گیری ، شخصیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.