سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

اقتصاد مقاومتی ، اقتصادی مردمی و بر اساس عقلانیت است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تاكید كرد كه اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری اقتصادی است كه درآن مردم نقش اساسی داشته و مبتنی بر عقلانیت، برنامه ریزی و مدیریت مناسب باشد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل  حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل با اشاره به اینكه باید مواظب بود كه از اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری تفسیر غلطی صورت نگیرد، گفت : منظور از این اقتصاد این نیست كه مردم تحت قشار باشند .

وی افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی اینكه همگان خود را برای مقابله با ضربات افتصادی دشمن آماده كرده و در برابر آن مقاوم باشند .

عاملی گفت : مخاطب اقتصاد مقاومتی در بیشتر موارد دولتمردان ماست ، اینكه مملكت ما دارای ظرفیت های بسیاری است و باید از این ظرفیت ها استفاده مطلوب صورت گیرد .

امام جمعه اردبیل افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی اینكه در كشور مصرف و منابع انسانی خوب مدیریت شود و به جای واردات ، الگوی داخلی از جمله تولید داخلی تقویت شود .

عاملی با بیان اینكه جمهوری اسلامی ایران دارای ظرفیت بی نظیری در بخش های مختلف اقتصادی بویژه كشاورزی است ، بر مدیریت و استفاده بهینه از این فرصت ها تاكید كرد .

حجه الاسلام والمسلمین عاملی همچنین گفت : ایران اسلامی تنها كشوری در جهان است كه در مقابل فشارها ی دشمن ایستادگی كرده و تن به ذلت نداده و به این دلیل دشمن از راه تشدید تحریم ها وارد شده است ، اما در این راه نیز موفق نبوده و مجبور به درخواست تداوم مذاكرات در استانبول كرده است .

امام جمعه اردبیل در ادامه استان اردبیل را دارای ظرفیت های بی نظیر در بخش های مختلف اقتصادی دانست و افزود : منابع آبی غنی در جنوب استان بر اثر سیل به هدر می رود و اگر این منابع مدیریت شود خیر و بركت فراوانی نصیب استان می كند .

خطیب جمعه اردبیل همچنین مردم را در ماه مبارك رمضان به دستگیری از بیماران نیازمند بویزه سرطانی های تحت پوشش موسسه ریحانه فرا خواند ./س

برچسب ها: اردبیل ، اقتصاد ، مقاومتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.