سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام تقوي خبر داد

تشکيل کميته بررسي تعامل ميان جامعه روحانيت مبارز و جامعه مدرسين

عضو جامعه روحانيت مبارز گفت: جامعه روحانيت مبارز تاکنون بحث انتخاباتي را در شوراي مرکزي خود آغاز نکرده ولي ماموريتي را به يک کميته سپرده تا چگونگي تعامل با جامعه مدرسين و اصولگرايان را بررسي کند که بتوانيم در جهت پاسداري از نظام گام هاي بلندي برداريم.

 به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام تقوي رئيس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه عصر جمعه در مراسم ضيافت افطاري جامعه اسلامي مهندسين، اصولگرايي را مشخص کننده خط روشني نسبت به آلودگي هاي سياسي بيان کرد و گفت: اصطلاح اصولگرايي توسط مقام معظم رهبري وارد حوزه سياسي شد و مفهوم جديدي را به جامعه القا کرد.

وي ادامه داد: اصولگرايي به سرعت به يک جريان سياسي بالنده و پرشور تبديل و در انتخابات هاي متعدد با استقبال مردم روبرو شد.

حجت الاسلام تقوي با تاکيد بر اينکه بايد نقاط ضعف و قدرت اصولگرايي را شناسايي کرد، گفت: حدود ده سال از ورود اين مفهوم به ادبيات سياسي مي ‌گذرد و در حال حاضر بايد بتوانيم به ضعف ها و نقاط قوت اين جريان سياسي پي ببريم.

رئيس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه کشور ضمن گلايه از احزاب مختلف اصولگرا افزود: تا کنون نشنيده ام که احزاب اصولگرا نشستي را براي بررسي و وارسي اين حرکت پر شور سياسي تشکيل داده باشند.

وي ادامه داد: اصولگرايي در نظام اسلامي به صورت کلي بر مبناي ارزش هاي ديني و الهي شکل مي گيرد.

حجت الاسلام تقوي افزود: اصولگرايان بايد مشي اصولگرايي را در رفتار خود که همان حوزه اخلاق است به نمايش بگذارند.

عضو جامعه روحانيت مبارز ادامه داد: آنچه که جبهه اصولگرايي را از ديگران متمايز مي کند رفتار يک اصولگرا در حوزه اخلاق است بنابراين نماد اصولگرايي در سياست ورزي، اخلاق است.

وي ملي گرايي را داراي نمادي دانست که فرد ملي گرا انديشه هايش را با معيار مليت محک مي زند و افزود: اصولگرايان و اصلاح طلبان بر ايجاد تغييرات با يکديگر مشترک هستند اما جهت گيري هاي اصولگرايان بر مبنا و ملاک دين است و از اين مرحله بين اصولگرايان و اصلاح طلبان جدايي وجود دارد.

تقوي تاکيد کرد: نماد اصولگراها با ارزش ها محک زده مي شود و اين جريان پر شور سياسي اميدي را در دل مردم به وجود آورد.

رئيس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه کشور گفت: اصولگرايان به مردم نشان دادند که مي توان کارآمدي نظام را بر مبناي ارزش ها و انقلاب به وجود آ‌ورد.

وي اظهار داشت: مردم از اصولگرايان انتظار داشتند که کارآمدي نظام در حوزه عملياتي کارها روان تر و بالنده تر شود بنابراين اميد آنان بي جا نبود.

تقوي کارآمد شدن نظام را داراي مقتضياتي دانست و ادامه داد: مردم اين اقتضاعات را فراهم کردند و در بسياري از موارد، موانع را از سر راه برداشتند.

وي ضمن مطرح کردن سوالي مبني بر اينکه در درون جبهه اصولگرايي چگونه بايد از اين اقتضاعات استفاده کرد گفت: اين اقتضاعات کارآمدي در حوزه سياست اخلاق گرايي است و يکي از ارکان هاي اصولگرايي به شمار مي آيد.

حجت الاسلام تقوي افزود: هويت اصولگرايي در اخلاق حاکم بر رفتار و گفتار جلوه پيدا مي کند و اگر از اصولگرايي يک هويتي را معرفي نکنيم هرچه تلاش کنيم تا به نتيجه هم برسيم باز هم اصولگرايي را تقويت نکرده ايم.

عضو جامعه روحانيت مبارز با اشاره به اينکه تاريخ همه خوبي ها و نارسايي ها را به نام جبهه اصولگرا ثبت مي کنند، گفت: در اين مقطعي که اصولگرايان سکان دار کشتي انقلاب بودند تاريخ همه را به پاي اصولگرايان مي نويسد و در ذهنيت تاريخي مردم تشکل هاي مختلف اصولگرايي نمي ماند بلکه همه چيز به نام جبهه اصولگرايان ثبت مي شود.

وي تعامل در جبهه اصولگرايان را به عنوان يک آسيب نام برد و ادامه داد: تعامل بايد بر مبناي برنامه ريزي به وجود آيد و تعاملي که براساس حضور يک رقيب شکل بگيرد چندان پايدار نخواهد بود.

حجت الاسلام تقوي با تاکيد بر اينکه نگاه برنامه اي در جبهه اصولگرا حاکم نشده است، گفت: اين مسئله يکي از آسيب هاي جبهه اصولگرايي است که بايد در جهت رفع آن برنامه ريزي هاي دقيقي صورت گيرد.

رئيس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه کشور يکي ديگر از آسيب هاي اصولگرايان را در حوزه زبان بيان کرد و گفت: زبان اصولا براي انتقال مفاهيم، شناخت معرفت، اثر گذاري و به عنوان ابزاري براي انجام عمل به کار گرفته مي شود.

*زبان جبهه اصولگرا ها را با تنشي سنگين روبرو کرده است

وي تاکيد کرد: زبان جبهه اصولگرا ها با تنشي سنگين روبرو کرده است و اصولگرايان هرچه بيشتر از زبان استفاده کنند از يکديگر دورتر خواهند شد.

تقوي با اشاره به فتنه 88 اظهار داشت: فتنه 88 بسيار کار بد و زشتي بود و خسارت فراواني را به کشور تحميل کرد اما بعد از اينکه فتنه مهار شد در درون جبهه متحد اصولگرايان به شکل ها و شيوه هاي مختلف سعي شد که با چماغ فتنه عده اي را از صحنه خارج کنند.

تقوي تصريح کرد: در جبهه اصولگرايي حداقلي و حداکثري داريم و همه در يک سطح نيستند و تلاش حداکثري براي خارج کردن حداقلي ها از صحنه آسيبي بوده که وارد حوزه اصولگرايي شده است.

عضو جامعه روحانيت مبارز ادامه داد: امروز در جبهه اصولگرايي بسياري از چهره ها از زبان استفاده مي کنند و زباني که براي انتقال پيام نيست بلکه همراه با خود عمل را وارد عرصه کرده است.

تقوي زبان را آسيب رساننده بيان کرد و افزود: زبان ميان اصولگرايان بايد زبان تعامل و انتقال پيام و ارزش ها باشد.

وي يکي از نيازهاي امروز اصولگرايان را شنيدن دانست و تصريح کرد: امروز بايد اصولگرايان بيشتر بشنوند و کمتر بگويند و نگاهي هم به يک دهه گذشته داشته باشند.

رئيس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه کشور گفت: اصولگرايان بايد تعامل ميان خود را بر سر برنامه ها به نتيجه برسانند و يک دهه گذشته را آسيب شناسي کنند.

تقوي با اشاره به ماموريتي که جامعه روحانيت مبارز به يک کميته داده است، اظهار داشت: جامعه روحانيت مبارز تاکنون بحث انتخاباتي را در شوراي مرکزي خود آغاز نکرده اما ماموريتي را به يک کميته داده تا چگونگي تعامل با جامعه مدرسين و اصولگرايان را مورد بررسي کند که از اين طريق بتوانيم گام هاي بلندي در جهت پاسداري از نظام برداريم.

عضو جامعه روحانيت مبارز تلاش استکبار جهاني در سوريه را براي شکستن خط مقاومت بيان و خاطر نشان کرد: استکبار و قارون هاي منطقه قصد دارند تا سوريه اين خط مقدم را بشکنند و دشمن همه همت خود را به کار گرفته تا به موج بيداري اسلامي ضربه بزند لذا بايد همه از مقاومت سوريه و لبنان حمايت کنيم.

"انتهاي پيام"/س3
برچسب ها: جامعه ، اسلامی ، مهندسین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.