سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

تولید انرژی از کوله‌پشتی و راه‌رفتن

با پیشرفته شدن جوامع و کم شدن میزان استفاده از انرژی های فسیلی، محققان بیشتر به دنبال ایجاد وسایلی هستند که از انرژی های پاک استفاده می کند.

به گزاش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، محققان در این راه بیکار نبوده اند و هر روز تولیدات جدید را ارائه می کنند. در این میان دستگاه های بسیار زیادی وجود دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.
انرژی پا:"مکس دونلان" محقق دانشگاه "سیمون" کانادا با کمک چند تن از دیگر محققان دستگاهی تولید کردند که می تواند انرژی پا را در خودش جمع کند. این دستگاه به کشاله ران شما متصل می شود و انرژی حاصل از دویدن و راه رفتن را در خودش جمع می کند.

نیروی درختان:محققان دانشگاه MIT موفق شدند دستگاهی را تولید کنند که می تواند به سلامت جنگل کمک به سزای کند. این دستگاه به درختان متصل می شود و با استفاده از فعل و انفعالات داخلی آن ها می تواند انرژی لازمش را بدست آورد. این انرژی به یک سنسور متصل می شود و این سنسور اتفاقاتی که در جنگل رخ می دهد را به بخش کنترل ارسال می کند.

نیروی رادیویی:در اتفاق جالبی که در دانشگاه واشنگتون رخ داد استاد به همراه شاگردانش دست به اقدام جالبی زند. پروفسور "جوشا اسمیت" به همراه شاگردانش توانستند امواج رادیویی موجود در کیلومترها دورتر را به برق تبدیل کنند و به کمک آن یک تروموتر را روشن کردند.

کنترل قطارها:یکی دیگر از این تبدیل انرژی ها در عرصه حمل و نقل وجود دارد. محققان توانستند دستگاهی را تولید کنند که به ریل های قطار متصل می شود و سپس انرژی را به صفحه کنترل حرکت قطارها می رساند.

کوله پشتی:محقق داشنگاه پنسیلوانیا،"لارنس رم" دست به اقدامی جالب زد و یک کوله پشتی با انرژی پاک را طراحی کرد. او با باکمک فناوری های روز کوله پشتی طراحی کرد که حرکت های کوله را به برق تبدیل می کرد و به کمک آن می توانید وسایل درون کوله را شارژ کنید./س

برچسب ها: تولید ، انرژی ، راه رفتن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.