سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برخلاف بسیاری از تصورات؛

مسواک زدن در هنگام بیماری و خونریزی لثه ضروری است

بر خلاف بسیاری از تصورات، مسواک زدن در هنگام بیماری و خونریزی لثه را نه تنها نباید قطع کرد، بلکه این عمل را باید به دفعات بیشتر و البته با مراقبت و توجه بیشتری انجام داد.

مهیار قیوم آبادی، متخصص دندانپزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، تصریح کرد: التهاب لثه یا ژنژیویت از جمله بیماری های مهم لثه به ویژه در بین کودکان است که به طور عمده به دلیل بهداشت ضعیف دهان و دندان به وجود می آید.

وی با اشاره به این که  دهان افراد مبتلا به التهاب لثه در اغلب موارد دارای جرم و پلاک میکروبی است، هنگامی که جرم و پلاک میکروبی در اطراف یا بر روی دندان ها و لثه قرار می گیرد، از خود مواد سمی ترشح می کند که این امر می تواند موجب آسیب و التهاب لثه ها شود.

قیوم آبادی گفت: هنگامی که بر روی دندان جرم تشکیل می شود، احتمال تجمع پلاک میکروبی بر روی دندان ها بیشتر شده و از این طریق بیماری و آسیب لثه تشدید می شود.

وی با بیان این که مسواک زدن مهم ترین راه برای حفظ بهداشت دهان و دندان و پیشگیری از بیماری های مرتبط است، اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از مبتلایان به بیماری التهاب لثه در هنگام بیماری خود، از مسواک زدن پرهیز می کنند چرا که تصور می کنند مسواک بیماریشان را تشدید کرده و یا بهبود آن را به تاخیر می اندازد.

قیوم آبادی تاکید کرد: بر خلاف بسیاری از تصورات، مسواک زدن در هنگامی که فرد دچار بیماری و خونریزی لثه می شود را نه تنها نباید قطع کرد، بلکه این عمل را باید به دفعات بیشتر و البته با مراقبت و توجه بیشتری انجام داد.

وی یادآور شد: در واقع مسواک زدن در هنگام بیماری و خونریزی لثه ضروری بوده و قطع آن می تواند موجب تشدید بیماری و بروز التهاب لثه در فرد شده، ضمن آنکه سلامت دندان ها نیز به خطر می افتد./ح
برچسب ها: لثه ، مسواک ، دندان ، عفونت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.