سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كرمان/

جشن میلاد کریم اهل بیت در کوهبنان برگزار شد

همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) مراسم جشن با شکوهی با حضور فرماندار در مسجد جامع کوهبنان برگزار شد.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) در مسجد جامع محله انصار کوهبنان با حضور فرماندار، جمعی از مسئولان و  مردم مومن و متعهد این شهر برگزار شد که با اجرای برنامه‌های شاد و فرهنگی همراه بود. 

منصور متقی فرماندار کوهبنان در این مراسم ضمن تبریک میلاد با سعادت کریم اهل بیت گفت: امام حسن مجتبی (ع) در شب نیمه رمضان سال سوم هجری در مدینه چشم به جهان گشود و حدود هفت سال از دوران زندگی پیامبر اکرم (ص) را درک کرد و پس از آن حضرت حدود 30 سال با پدر بزرگوارشان ملازمت داشت.

وی افزود: این بزرگوار بعد از شهادت امیرالمؤمنان (ع) به مدت 10 سال عهده‌دار مقام امامت بود و در 28 صفر سال 50 هجری در سن 47 سالگی به دستور معاویه و به دست جعده همسر ملعونش مسموم شد و بر اثر همان زهر به شهادت رسید و جنازه آن حضرت را پس از تیر باران شدن توسط غافلان و خود فروختگان زمان در قبرستان بقیع مظلومانه و غریبانه به خاک سپردند.

متقی خاطرنشان کرد: در نیمه ماه رمضان سوم هجری نخستین فرزند پس از ولادت برای نامگذاری به دست رسول خدا داده شد و آن حضرت هم منتظر نامگذاری پروردگار ماند تا اینکه جبرئیل امین از سوی خداوند فرود آمد و گفت نام فرزند را شبیّر قرار دهید که به این ترتیب کودک حسن نام گرفت.

وی بیان داشت: امام حسن (ع) از آغاز بیعت مردم با حضرت امام علی (ع) تا لحظه شهادت آن حضرت در مقام قوی‏ترین بازوی مولای متقیان عمل کرد و در تمام جنگ‌های حضرت علی (ع) حاضر بود.

فرماندار کوهبنان گفت: دوران کوتاه و چند ماهه خلافت ظاهری امام حسن پر ماجرا همراه با فراز و نشیب‌های فراوان سپری شد به گونه‌ای که این بزرگوار خون دل‌های فراوانی را خورد.

متقی تصریح کرد: مهم‌ترین حادثه در زندگی امام حسن (ع) جریان صلح حضرت با معاویه است که با نیرنگ و فریب فرماندهان سپاه امام حسن و در حقیقت با نامردی معاویه و طرفدارانش اتفاق افتاد./ج1

برچسب ها: جشن ، کوهبنان ، ولادت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.