سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد نماينده ايران در سازمان ملل از تصويب قطعنامه ضد سوريه

معاون نمایندگی کشورمان در سازمان ملل متحد در جلسه تصویب قطعنامه پیشنهادی عربستان ضد سوریه گفت: روشن است که چه کسانی پشت تسلیح و تامین مالی تروریستهای داخل سوریه هستند و متاسفانه برخی از همین کشورها از طراحان این قطعنامه هستند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران اسحاق آل حبیب در سخنانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل با انتقاد از تصویب قطعنامه جدید ضد سوریه و تلاش غربی‌ها برای شکست ماموریت و طرح کوفی عنان گفت: ادامه طرح کوفی عنان و تلاش برای یافتن راه حل مسالمت‌آمیز، تنها راه برون‌رفت از وضعیت کنونی سوریه است.

معاون نمایندگی کشورمان همچنین قطعنامه ضد سوری ارائه‌شده به مجمع عمومی را تلاشی برای انحراف همکاری‌های بین‌المللی در حل بحران سوریه دانست و گفت: این قطعنامه با منشور ملل متحد و قوانین بین‌المللی که مداخله در امور دولت‌ها را منع می کنند، آشکارا فاصله دارد.

آل حبیب گفت: این قطعنامه همچنین نمی‌تواند نتایج مصیبت بار مداخلات خارجی در سوریه را از بین ببرد، مداخلاتی که با ارسال سلاح و تجهیزات پیشرفته برای مخالفان دمشق بحران سوریه را تشدید می‌کند.

وی افزود: این قطعنامه نمی‌تواند گروههای مسلح به رهبری تروریست‌های افراطی را پاسخگوی اعمالشان کند کما اینکه مداخله خارجی و اقدام به خشونت تروریستها را نیز محکوم نمی‌کند.

معاون نمایندگی کشورمان در سازمان ملل نیاز مردم سوریه در مناطق درگیری را تامین مایحتاج اولیه زندگی آنها دانست و با انتقاد از تحریم‌های یکجانبه غرب ضد سوریه گفت: این تحریم‌ها در واقع تنبیه دسته جمعی مردم مقاوم سوریه است.

آل حبیب با ابراز تاسف از استعفای کوفی عنان و قابل درک بودن دلایل این تصمیم  افزود: در هفته‌های اخیر برخی اعضای غربی شورای امنیت با عجله، خواهان پایان ماموریت عنان بودند تا بتوانند از راه‌های دیگر حکومت سوریه را سرنگون کنند، در حالیکه این رویکرد، مداخله‌ای بی‌شرمانه در امور داخلی سوریه است.

وی گفت: فقط از طریق روندی مسالمت‌آمیز فرآیندهایی مانند مصالحه سیاسی وسیع، اتحاد ملی، نظم سیاسی، ثبات و موفقیت مردم سوریه محقق می‌شود .

معاون نمایندگی کشورمان ابراز امیدواری کرد: جانشین کوفی عنان نیز در مسیر وی و در چارچوب دستور کاری مبتنی بر یافتن راه حلی مسالمت آمیز برای حل بحران سوریه عمل کند.

وی با هشدار به عواقب منطقه‌ای ادامه خشونت و نقض تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران همه احزاب و طرفهای سیاسی سوریه را به گفتگوی سیاسی برای تحقق روندی صلح‌آمیز تشویق و بار دیگر آمادگی خود را برای میانجی‌گری میان حکومت سوریه و مخالفان اعلام می‌کند.

آل حبیب به نقش تاریخی و موثر سوریه در تحولات خاورمیانه اشاره کرد و گفت: طولانی شدن بی‌ثباتی و آشوب در سوریه، اثرات نامطلوبی بر روی صلح و ثبات در این منطقه خواهد داشت.

معاون نمایندگی کشورمان در پایان بار دیگر قطعنامه ضد سوری برخی کشورهای عربی را برغم برخی تغییرات، نامتوازن و یکجانبه خواند و گفت: این قطعنامه واقعیت‌های سوریه را منعکس نمی‌کند و بلعکس پیام غلطی را به نام مجمع عمومی سازمان ملل منعکس می‌کند.

انتهاي پيام/س2
برچسب ها: سوریه ، عنان ، ضد سوری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.