سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

رضایت خداوند در گروی اکرام ایتام

امام جمعه سلماس گفت: رضایت خداوند در گروی اکرام ایتام و ادای فردی حق فقرا و مستمندان جامعه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه مناجات شعبانیه در سایر ایام سال نیز قرائت شود، اظهار داشت: مناجات شعبانیه دارای مضامین ارزشمند و بلندی است و تعابیری که در آن به کار رفته نه تنها در ماه رمضان تاثیر‌گذار است بلکه توصیه‌های آن در طول سال قابل اجراست.

وی با بیان اینکه زیبا‌ترین و جذاب‌ترین تعابیر در مناجات شعبانیه به کار رفته و تعابیر این مناجات در راستای بالا بردن روحیه تقوی و توکل به زیبایی مورد توجه قرار گرفته است، افزود: افطاری‌دادن در این ماه به منزله آزادکردن یک بنده است و موجب آمرزش گناهان می‌شود.

موسوی با بیان اینکه رضایت خداوند در گروی اکرام ایتام است، گفت: چنانچه فردی حق فقرا و مستمندان را ادا کند و حق خداوند مبنی بر خمس، زکات، رد مظالم را به جا آورد در این صورت می‌تواند برای رفتن به سفرهای زیارتی اعم از کربلای معلی، نجف اشرف و خانه خدا همت کند که در این صورت پاداش اخروی به مراتب بیشتری کسب می‌کند.

امام جمعه سلماس ماه مبارک رمضان را فرصت بسیار مناسبی برای ترویج اخلاق حسنه دانست و اظهار داشت: ملت ایران اسلامی نه تنها در داشتن اخلاق و رفتار اسلامی باید الگوی سایر ملل باشند بلکه با دوری از رفتار ناشایست در این ماه نسبت به تعلیم و تادیب بیش از گذشته همت کنند.

وی در ادامه سخنرانی خود معراج پیامبر اسلام (ص) که در ماه مبارک رمضان اتفاق افتاد اشاره کرد و گفت: معراج پیامبر مکرم اسلام (ص) نشانه عظمت و بزرگی آن حضرت در نزد خداوند متعال است.‌

موسوی ادامه داد: عید معراج یکی از اعیاد بزرگ اسلام است که خداوند متعال سه سال قبل از هجرت پیامبر مکرم اسلام (ص) آن حضرت را به آسمان دعوت کرد که دارای دو قسمت از مکه به مسجد الاقصی و دوم از مسجد الاقصی تا آسمان است.

امام جمعه سلماس با بیان اینکه معراج از مهم‌ترین جلوه‌های سلوک معنوی و تجربه‌های ایمانی پیامبر اسلام(ص) است، ادامه داد: رسیدن پیامبر(ص) به شهود باطنی و دیدن عظمت خداوند در پهنه آسمان‌ها با همین چشم ظاهر از اهداف معراج رسول خدا بود./س

برچسب ها: اکرام ، سلماس ، رمضان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.