سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشتغالزايي ، موضوع بحث برانگيز انتخابات رياست جمهوري آمريكا

تمرکز باراک اوباما بر افزايش اشتغالزايي و تمرکز ميت رامني بر نرخ بالاي بيکاري در آمريکا به سوژه داغ رقابتهاي انتخابات رياست جمهوري اين کشور تبديل شده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آسوشيتدپرس ؛ پس از افزايش نرخ بيکاري در آمريکا باراک اوباما گفت بايد براي نجات طبقه ي متوسط در آمريکا کارهاي بيشتري انجام شود.

باراک اوباما گفت: امروز مطلع شديم که اقتصاد آمريکا در ماه ژوئيه يکصد و هفتاد و دو هزار شغل جديد ايجاد کرده است. اين رقم نشان مي دهد که ما اکنون چهار ميليون و پانصد هزار شغل جديد در طي بيست و نه ماه گذشته توليد کرده ايم.

درعين حال بايد اذعان کرد که ما هنوز شاهد افراد زيادي هستيم که به دنبال يافتن  شغل هستند. ما بايد براي اين افراد کارهاي بيشتري انجام بدهيم.

وي افزود:آخرين کاري که بايد انجام بدهيم اين است که از خانوادههاي طبقه ي متوسط بخواهيم که ماليات هاي بيشتري بپردازند يعني قبل از آن بايد روش هاي ديگري را در پيش گيريم. بازسازي يک اقتصاد و تبديل آن به يک اقتصاد قوي ، با بازسازي طبقه ي متوسط آغاز مي شود.
در ادامه ي اين گزارش ميت رامني نامزد جمهوريخواه انتخابات رياست جمهوري آمريکا نشان داده شد که در جمع هواداران خود از عملکرد ضعيف دولت باراک اوباما در زمينه اشتغالزايي انتقاد کرد.
ميت رامني گفت:

امروز آمار جديدي درباره نرخ بيکاري منتشر شد که ضربه اي ديگر به خانوادههاي طبقه ي متوسط آمريکا را نشان مي دهد. رئيس جمهور آمريکا سياست هايي را دنبال نکرده است که باعث بازگشتن خانوادههاي آمريکايي به مشاغل خود  شود. من سياست هايي را دنبال خواهم کرد که بار ديگر در آمريکا اشتغالزايي ايجاد شود. اين آمارها فقط اعداد و ارقام نيستند بلکه مردم هستند ، مردمي که واقعا درد و رنج مي کشند و زمان سختي را سپري مي کنند. بيست و سه ميليون آمريکايي  بيکار
هستند يا از تلاش براي يافتن شغل دست کشيده اند. نرخ رسمي بيکاري در آمريکا هشت و سه دهم درصد است. اين نرخ به مدت چهل و دو ماه است که ادامه دارد . تا کنون در تاريخ آمريکا سابقه نداشته است که اين نرخ بيکاري بالاي هشت درصد تا اين حد طولاني مدت شود.
سياست هاي رئيس جمهور آمريکا کارايي نداشته است چون وي فکر مي کند دولت آمريکا باعث مي شود که مردم کار کنند  وي اشتباه مي کند چون اين مردم آمريکا هستند که باعث مي شوند آمريکا کار کند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.