سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش مصرف انرژی با خرید مناسب

بدنبال ماشین‌های ظرفشویی‌ که دارای بیشترین بازوی آبپاش هستند بگردید.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران این روزها سر وكله انواع و اقسام ماشین در آشپزخانه‌ها پیدا شده حالا دیگر این ماشین‌ها نه تنها غذا می‌پزند بلكه خودشان هم ظرف‌ها را می‌شویند. با راهنمای كامل ماشین ظرفشویی خرید کنید.

قرص یا پودر نمک

ماشین‌های ظرفشویی از 2 روش گرم‌شویی و بخارشویی برای شستن ظروف استفاده می‌كنند. این ماشین‌ها برای شستن ظروف از آب بسیار گرم و بخار با دمای بسیار بالا استفاده می‌كنند. بیشتر این ماشین‌ها استفاده از قرص‌های شوینده را توصیه می‌كنند اما می‌شود از پودر و نمك هم به‌عنوان مواد شوینده استفاده كرد اما آسیبی كه قرص روی ظروف می‌گذارد بسیار پایین‌تر است تا نمك و پودر.

چقدر ظرف كثیف می‌كنید؟


ماشین‌های ظرفشویی در 4سایز، 6، 8، 12، 13 و 14نفره تولید می‌شوند. البته بعضی از برندهای متفرقه ماشین در مدل 4نفره هم تولید می‌كنند كه حالت استانداردی ندارند. منظور از 6نفر این است كه یك‌دست سرویس غذاخوری 12تایی در آن جای می‌گیرد. البته اندازه‌های 6 و 8 نفره در حالت رومیزی تولید می‌شوند و حجم كمی از آشپزخانه را اشغال می‌كنند. پرفروش‌ترین و پرهوادارترین سایز 12نفره است. حجم آنها به اندازه یك ماشین لباسشویی است و استانداردترین حالت را دارند. البته مدل‌های13 و 14نفره‌ هم هستند كه البته خرید آنها به خانم‌هایی كه اهل مهمانی و رفت‌و آمدهای زیادند توصیه می‌شود.

پرطرفدارها

می‌توان برندها امروزی برای ماشین‌های ظرفشویی در ایران ایندزیت، Media، Magic، سامسونگ و LG معرفی کرد.

شست‌وشو در 3 مرحله

سامسونگ برای شست‌و‌شوی ظروف از 3مرحله استفاده می‌كند. مرحله اول آب گرم را روی ظرف ریخته و آنها را به ماده شوینده آغشته می‌كند، در مرحله دوم آب گرم همراه با بخار به ظرف می‌رسد تا ‌آنها را بیشتر شسته و به وسیله بخارشویی از چربی پاك كند و در مرحله سوم آنها را خشك می‌كند. این برندها برچسب انرژی A یعنی بهترین نوع را دارد.

بازوهای آبپاش را جدی بگیرید!


اگر قصد خرید دارید مدل‌های مناسب‌تر یک بازوی آبپاش دارند درحالی‌که مدل‌های مناسب‌تر بیش از سه بازوی آبپاش دارند. نکته مهم دیگر این است که آبی که ظروف با آن شسته می‌شود واقعا داغ باشد. در حقیقت، برای تاثیر بیشتر مواد شوینده توصیه می‌شود دمای آب بیش از 55 درجه سانتی‌گراد باشد البته برخی منابع هم دمای آب بیش از 70 درجه سانتی‌گراد را توصیه می‌كنند. اگر به‌دنبال کاهش مصرف انرژی هستید مدلی را انتخاب کنید که سیستم شست‌وشوی با‌تاخیر داشته باشد و به‌طور خودكار در ساعاتی که پیک مصرف انرژی نیست روشن شود.

برچسب ها: ماشین ، خرید ، بازار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.