سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهوش صبركن:

هنر شهرستاني‌ها با بي‌توجهي مسئولان همراه است

هنر در شهرستان به علت عدم حمايت كافي مسئولان هيچ بازدهي ندارد.

مهوش صبركن بازيگر سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص حمايت از سوژه‌هاي سينمايي و تلويزيوني شهرستاني گفت: در اين رابطه مي‌توانيم به شهرستان‌هاي شيراز و اصفهان كه مدتي در آنها به فعاليت پرداختم اشاره كنم. سينما و هنرمندان در شهرستان‌ها وضعيت مناسبي ندارند و تئاتر نيز به دليل عدم حمايت مسئولان و پيشكسوتان در ركود  كامل به سر مي‌برد كه اين موضوع مشكل همه‌ي جوانان هنرمند شهرستاني است.

وي افزود: هيچ اثر در خور توجهي از توليدات شهرستاني ها در سينما و تلويزيون نمي‌بينم، در حالي كه با ارائه امكانات مناسب به آن ها مي‌توانيم شاهد كارهاي فاخر از سوي آن ها باشيم.

صبركن در خصوص تاثير رسانه در بهبود اوضاع خاطرنشان كرد: تلويزيون تاثير بسيار زيادي در اين امر دارد و به طور كلي رسانه ملي در هر جامعه‌اي حرف اول را مي‌زند و همه افراد در هر كشوري و با هر مليتي ارتباط مستقيم اول با تلويزيون و سپس باتئاتر و بعد از آن با سينما دارند.

وي افزود: در كشورهاي اروپايي نيز وضعيت ارتباط مردم با هنر به همين شكل است،‌زيرا تئاتر هنر عام نبوده و همه‌ي مردم دوستدار اين هنر نيستند.

وي تصريح كرد: مسئولان كارشناسان فن، هنرمندان همگي با فراهم نمودن شرايط و ارائه كار مناسب بايد به ترويج فرهنگ در همه‌ي زمينه‌ها بپردازند.

صبركن در خصوص نقش جشنواره‌هاي دانش‌آموزي و كودك و نوجوان در معرفي استعدادهاي جوان شهرستاني اظهار داشت: برگزاري جشنواره‌ها تاثير بسياري بر اين امر داشته و وجود اين مراسم بهانه‌اي است براي اينكه افراد بتوانند به فعاليت پويا و كنش‌مند بپردازند براي نمونه مي‌توان به جشنواره‌هاي تئاتر عروسكي كه علاقمندان بسياري را به خود جذب كرده و باعث فعاليت هر چه بيشتر شان شده است اشاره كرد.

وي افزود: همه اين موضوعات زمنيه ساز معرفي استعدادهاي درخشان شهرستاني و افراد ناشناس اين عرصه به دنياي هنر مي‌شود.

صبركن در خصصو تاثير آثار شهرستاني در ايجاد و رونق در عرصه‌ي فيلم و سينما خاطرنشان كرد: جوانان شهرستاني با همه كم و كاستي‌هاي موجود در صورت به كارگيري همت مضاعف قادر به ارائه توليدات مناسب خواهند بود و به اين ترتيب مي‌توانند كمك زيادي به رونق فيلم و سينما كنند.

وي در ادامه با اشاره به مشكلات فعالان شهرستاني خاطرنشان كرد: تهيه‌كنندگان و كارگردانان تهراني در صورت كار با عوامل شهرستاني ضمن كمك به آنان مي‌توانند باعث معرفي آن ها شوند.

صبركنافزود:‌جوانان شهرستاني داراي مشكلات متعددي بوده و در صورت ادامه‌ اين بي‌توجهي‌ها استعدادهاي موجود در شهرستان ها از بين مي‌روند.

وي افزود: تئاتر شهرستاني‌ها رو به نابودي بوده و در صورت ادامه‌ي اين روند تئاتر تهران نيز دچار مشكلاتي خواهد شد زيرا بسياري از افراد شاخص كه در حال حاضر در سينما و تلويزيون حضور دارند از طريق تئاتر شهرستان‌ها به دنبال هنر معرفي شده‌اند براي نمونه من و همسرم (محمد پاك نيت) از همين مجرا توانستيم فعاليت‌هاي خود را بسط دهيم.

وي افزود: هنر در شهرستان‌ها به علت عدم حمايت كافي مسئولان هيچ بازدهي ندارد و فقط شاهد كارهاي پراكنده‌اي در مراكز استان‌ها هستيم اما در صورت ارائه امكانات به نان بسياري از هنرمندان نامي تهران به ادامه فعاليت هنري خود در شهرستان مي‌پردازند.

صبركن در پايان در خصوص طرح تقسيم كشور به 8 منطقه فرهنگي خاطرنشان كرد: اين طرح در صورت عملي شدن مي‌تواند كمك بسيار زيادي به فعالان در شهرستان‌ها كند و زمينه‌ي تشويق آنها با ادامه كار را فراهم آورد./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.