سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پی خشکسالي بی سابقه ؛

افزايش قيمت مواد غذايي در آمریکا

خشکسالی شدید در آمریکا منجر به افزایش قیمت محصولات کشاورزی و گوشت شده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس ؛ کارشناسان مرکز مقابله با خشکسالی در دانشگاه نبراسکا لینکولن روز پنجشنبه اعلام کردند بخش هایی از کشور آمریکا بدترین خشکسالی خود را در دوازده سال اخیر تجربه می کنند.

افزایش گرما و خشکسالی به محصولات کشاورزی آسیب زده و بهای ذرت و سویا هم اینک به علت کاهش برداشت آنها در آمریکا افزایش یافته است.
باب استوارت، کشاورزی که مزرعه او در فاصله هشتاد کیلومتری جنوب غرب شیکاگو قرار دارد، سر تاسف تکان می دهد. استورات می گوید ارتفاع گیاه ذرت باید در این فصل از سال به دو متر و چهل سانتی متر برسد ، اما ارتفاع ساقه های این گیاه همچنان 180 سانتی متر است و گوشه برگ های ذرت خشک شده است.

البته دامنه خسارات تنها به ایالت ایلینوی محدود نمی شود. بر اساس آمار سازمان ملی اقیانوس و جو در آمریکا، پنجاه و پنج درصد از مناطق همجوار در این کشور دچار خشکسالی شده اند. تازه ترین گزارش وزارت کشاورزی آمریکا که در شانزدهم ژوئیه منتشر شد، نشان می دهد سی و هشت درصد کل محصولات ذرت این کشور در وضع کیفی ضعیف یا بسیار ضعیف قرار دارند و این رقم برای سویا نیز سی درصد است. البته برداشت ذرت در ماه سپتامبر و سویا در ماه نوامبر خواهد بود. در همین زمان، سازمان ها و مراکز فدرال آمریکا حداکثر تلاش خود را برای حمایت از کشاورزان و مقابله با آثار بدی آب و هوا به کار گرفته اند.

ایلینوی در شش ماه نخست سال دو هزار و دوازده میلادی، بدترین خشکسالی خود را از سال 1988 تجربه کرده است. متوسط کل بارندگی ها در سراسر این ایالت، سی درصد کمتر از حد عادی است.

کاهش تولید ذرت و سویا مستقیماً روی قیمت غلات و حبوبات تاثیر گذاشته است، این پدیده نیز بزودی آثار خود را بر روی قیمت گوشت نشان خواهد داد. هزینه های پرورش دام نیز در آمریکا رو به افزایش است.
برچسب ها: خشکسالی ، آمریکا ، غذا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.