سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشكلات هنرمندان شهرستاني را به گوش مسئولان برسانيد

رسانه با برقراري ارتباط با مسئولان تلويزيوني و سينمايي مي‌تواند مشكلات فعالان هنري شهرستاني را به گوش مسئولان برساند.

آتش تقي‌پور بازيگر سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص علل كم توجهي به سوژه‌هاي تلويزيوني و سينمايي شهرستاني اظهار داشت: وقتي كه همه امكانات در پايتخت متمركز شده وضعيت هنرمندان و سينما‌ها آشفته است و افراد فقط به فكر درآمد و زندگي شخصي خود هستند، نمي‌توان انتظار شنيده شدن صداي كم رساي فعالان هنري شهرستاني را داشت.

وي افزود: هنگام فعاليت در شهرستان‌هاي تبريز، اروميه، اردبيل و زنجان از نزديك شاهد وضعيت بد هنرمندان اين شهرستان‌ها بودم و هنرمندان اين مناطق از نظر توليد يا به دست فراموشي سپرده شده‌اند و يا به صورت محدود و خصوصي به فعاليت مي‌پردازند.

تقي پور گفت: استفاده از عوامل شهرستاني در فعاليت‌هاي انجام شده در اين مناطق بسيار كم بوده و بيشتر از دست اندركاران تهراني براي كار بهره‌برده مي‌شود ودر حالي كه در شهرستان‌ها نيروهاي خوب و قابل قبولي براي فعاليت وجود دارد كه در صورت بهادادن و در نظر گيري بودجه براي آنان مي‌توانيم شاهد آثار خوب از سوي آنان باشيم، اما متاسفانه در حال حاضر توجه خاصي به كار آنان نمي‌شود كه مي‌توان از آن به بي‌عدالتي يادكرد.

وي در خصوص تاثير رسانه در بهبود اوضاع خاطرنشان كرد: رسانه با برقراري ارتباط با مسئولان تلويزيوني و سينمايي و ارگان‌هاي ذي‌صلاح بايد مشكلات فعالان هنري را به گوش مسئولان برساند و با در اختيار گذاشتن امكانات مناسب براي آنان زمينه‌هاي فعاليت هر چه بيشتر آنان را فراهم آورد.

تقي پور افزود:‌ متاسفانه در اين سال‌ها افرادي كه دستشان به بيت‌المال نزديك است از اين موضوعات بهره‌ي شخصي مي‌برند و به فكر معضلات هنرمندان شهرستاني نيستند.

اين بازيگر تئاتر و تلويزيون در خصوص نقش جشنواره‌هاي دانش‌آموزي و كودك و نوجوان در معرفي استعداد‌هاي جوان شهرستاني خاطرنشان كرد: در صورت زندگي در جامعه سالم هنري و انتخاب افراد بر اساس شايسته سالاري و نه ارتباطات خانوادگي مي‌توانيم افراد ناشناس فعال و شهرستاني ها كه در اين جشنواره‌ةا حضور دارند را به دنياي هنر معرفي كرد.

تقي پور در خصوص تاثير آثار شهرستاني در ايجاد رونق در عرصه فيلم و سينما اذعان داشت: آثار شهرستاني به دليل به تصوير كشيدن زندگي ساده و بي‌آلايش، آداب و رسوم و مراسم و سنت‌هاي اصيل ايراني قادر به ايجاد رونق در عرصه‌ي فيلم و سينما هستند.

وي افزود: در صورت استفاده از اين موارد و به كارگيري افراد توانا در شهرستان‌ها و توجه به مقوله‌ي توليد در اين مناطق مي‌توانيم شاهد وضعيت بهتر فيلم و سينما باشيم./ي2
برچسب ها: هنرمند ، شهرستان ، رسانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.