سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار معاون عمليات سازمان ملل درمورد سلاحهاي سنگين مخالفان سوريه

"هاروه لادسوس " معاون دبیرکل سازمان ملل در عملیات حفظ صلح تائید کرد مخالفان سوریه مجهز به سلاحهای سنگین هستند و دلایل موثقی وجود دارد که می گوید نبرد اصلی در شرف آغاز است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ؛ شورای امنیت سازمان ملل عصر پنج شنبه در جلسه ای غیر علنی درباره وضعیت ناظران سازمان ملل در سوریه و بحران در آن کشور بحث و گفتگو کرد.
هاروه لادسوس، معاون دبیرکل سازمان ملل در عملیات حفظ صلح پس از این جلسه در جمع خبرنگاران گفت: مهمترین موضوع برای ما امنیت در سوریه است ولی خشونت های فزاینده همچنان افزایش می یابند.
وی گفت: تمرکز ما در دو هفته پیش بر دمشق بود ولی اکنون بر حلب است.
وی افزود: خشونت ها در حمص و دیگر نواحی حتی در دمشق نیز همچنان ادامه دارد و کلا اوضاع وخیم تر شده است.

لادسوس گفت: صف آرایی قابل توجهی صورت گرفته است و دلائل موثقی مبنی بر آغاز نبرد اصلی وجود دارد.
وی افزود: به لحاظ بشر دوستانه نیز بیش از دو میلیون نفر تحت تاثیر بحران در سوریه قرار گرفته اند، شمار بسیاری در داخل کشور آواره و شمار بسیار دیگری نیز از کشور گریخته اند.
معاون دبیرکل سازمان ملل در عملیات حفظ صلح گفت: ناظران سازمان ملل مستقر در سوریه تلاش می کند بر اوضاع نظارت داشته باشند و براساس چارچوب قطعنامه 2059 که در شورای امنیت تصویب شد، عمل کنند.
وی در مورد تمدید ماموریت ناظران سازمان ملل در سوریه گفت: هنوز هفده روز از مدت ماموریت ناظران در سوریه باقی مانده است و پس از این زمان، شورای امنیت در این باره تصمیم گیری می کند.

معاون عملیات دبیرکل سازمان ملل گفت بان کی مون نیز در زمان حاضر در مورد وضعیت ناظران مشغول مشاوره است و در نظر دارد پیشنهادی ارائه کند.
علاوه بر لادسوس، ویتالی چورکین نماینده روسیه و جرارد آراد نماینده فرانسه نیز در جمع خبرنگاران حاضر شدند و هر یک دیدگاههای کشور خود را درباره تمدید ماموریت ناظران سازمان ملل در سوریه اعلام کردند.
چورکین گفت: برای اینکه از وضعیت در سوریه اطلاع داشته باشیم، باید مدت ماموریت ناظران در سوریه تمدید شود و روسیه آماده مصالحه در این باره است.
وی افزود: دبیرکل سازمان ملل و ولید معلم، وزیر خارجه سوریه، تبادل نامه داشته اند و معلم تاکید کرده است که سوریه به تعهداتش بر اساس قوانین بین المللی پای بند است و سلاح های شیمیایی یا بیولوژیکی را تحت هیچ شرایطی به کار نخواهد گرفت.
نماینده روسیه تاکید کرد: بیان این قبیل مطالب، عملیات روانی و تبلیغات منفی است و نباید از این طریق، فضای بحران سوریه را تیره تر کرد.
جرارد آراد نیز در جمع خبرنگاران گفت: شمار ناظران سازمان ملل مستقر در سوریه که در آغاز 300 نفر بود، به یک صد و پنجاه نفر کاهش یافته است.
وی تاکید کرد: اعضای شورای امنیت در مورد تمدید ماموریت ناظران سازمان ملل در سوریه اختلاف نظرات عمیقی دارند.

نماینده فرانسه گفت: کشور متبوعم مخالف تمدید ماموریت ناظران در سازمان ملل است زیرا قطعنامه 2059 تاکید کرده بود، تمدید ماموریت ناظران فقط با توقف بمباران و کاهش خشونت ها میسر خواهد بود.
وی افزود: اگر این دو امر اجرایی شود، آن وقت می توان موضوع تمدید ناظران را مورد بررسی قرار داد.
آراد در پایان گفت: باعث تاسف است که همواره با مخالفت چین و روسیه روبرو هستیم.
برچسب ها: سوریه ، تروریست ، سلاح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.