سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیانیه تشکل‌های سیاسی اسلامی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گناباد

واکنش دستگاه ديپلماسي نسبت به کشتار در ميانمار را خواهانيم

در بيانيه تشکل‌هاي سياسي اسلامي اساتيد دانشگاه آزاد گناباد آمده: از دستگاه ديپلماتي كشور مي‌خواهيم از تمامي ظرفيت‌هاي خود نسبت به اعلام حمايت از مردم مسلمان ميانمار و محكوميت اقدامات بودائيان آن كشور استفاده کند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، بیانیه تشکل‌های سیاسی اسلامی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گناباد در اعتراض به کشتار وحشيانه مسلمانان ميانمار به شرح زير است:

"وَ سَيعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَي مُنْقَلَبٍ ينْقَلِبُونَ"

يكبار ديگر جامعه جهاني در آستانه ماه مبارك رمضان شاهد كشتار جمعي، بي‌رحمانه و غيرانساني مردم مسلمان در گوشه‌اي از جهان است. جايي كه گروه بسياري از مسلمانان ميانمار (برمه)، خشونت‌بارترين ايام تاريخ معاصر را آن هم در سكوت ننگين مدعيان دروغين حقوق بشر  پشت سر مي‌گذارند.

بي‌ترديد اين حركات فجيع و ددمنشانه، جز در جهت استمرار سياست اسلام‌ستيزي نيست. از اينگونه موارد در صورت‌هاي ديگر از قبيل اهانت به قرآن كريم و پيامبر اسلام، كشتار مسلمانان كشورهاي اسلامي نظير فلسطين و بحرين نمود داشته است. حال آنكه دولت‌هاي عربي با نام اسلامي در رسانه‌هايشان با وجود مشاهده اين جنايات آشكار عليه مسلمانان در جهان، نه تنها سكوت خفت‌بار پيشه كرده‌اند، بلكه برخی با اعزام نيروهاي نظامي جهت سركوب مردم مسلماني كه جهت احقاق حقوق خود فرياد عدالت‌خواهي سر داده‌اند به گونه‌اي روشن، نسبت به اربابان جنايتكاري كه منافع اقتصادي خود را در اين خيزش اسلامي در خطر ديده‌اند اداي تكليف كرده‌اند.

تشکل‌های سیاسی اسلامی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گناباد(جامعه اسلامی مدرسین و مجمع اسلامی اساتید و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی گناباد) همراه و همگام با تمامي اقشار جامعه، سازمان‌ها، نهادها و تشكل‌هاي اسلامي ضمن محكوم كردن اين فجايع ضد بشريت و ابراز همدردي با بازماندگان، آوارگان و مردم مظلوم ميانمار، از جوامع جهاني، سازمان ملل، سازمان حقوق بشر و ملت‌هاي مسلمان، خواستار عكس‌العمل جدي نسبت به جنايات پيش‌آمده بوده و از مسئولان وزارت امور خارجه و دستگاه ديپلماتي كشور درخواست دارد تا از تمامي ظرفيت‌هاي خود نسبت به اعلام حمايت از مردم مسلمان ميانمار و محكوميت اقدامات بودائيان آن كشور به کار برده و واكنش نشان دهند.
انتهاي پيام/ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.