سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کابينه جديد مصر سوگند ياد کردند

نخست وزیر جدید مصر و اعضای کابینه وی پنجشنبه سوگند وفاداری یاد کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس ، این نخستین دولت در مصر از زمان انتخاب رئیس جمهور وابسته به اخوان المسلمین به عنوان نخستین رئیس جمهوری است که براساس انتخابات آزاد برگزیده شد.

هشام قندیل در مراسم سوگند وفاداری اش از مردم مصر خواست از دولت جدید وی حمایت کنند و وعده داد کابینه وی نماینده قشرهای مختلف مردم مصر خواهد بود و تلاش می کند تا این دیدگاه را که کابینه صرفا تحت نفوذ اخوان المسلمین خواهد بود ، خنثی کند.

به نظر می رسد اعضای کابینه به گونه ای انتخاب شده اند که نخست وزیر جدید می خواهد از هرگونه شائبه تسلط اخوان المسلمین بر کابینه خود به دور باشد. وجود چند تن از اعضای شورای نظامی حاکم که دوره آنها روبه اتمام است و نیز انتخاب شماری از شخصیت های فن سالار نشانه چنین تلاشی است. . با این حال هنوز اخوان المسلمین چهار وزارتخانه در این کابینه دارد که وزارتخانه مهم اطلاع رسانی از جمله آنهاست. این وزارتخانه کار نظارت بر عملکرد رسانه های دولتی را برعهده دارد.

وجود ژنرال حسین طنطاوی در کابینه جدید که مدت بیست سال در دولت حسنی مبارک دیکتاتور سابق نیز وزیر دفاع بود نشانگر آن است که چگونه ارتش که طنطاوی فرماندهی آن را برعهده دارد ، همچنان در این کشور دارای قدرت است. ارتش مصر چند هفته پیش اعلام کرده بود که درباره این که چه کسی وزیر دفاع باشد تصمیم گیری خواهد کرد.
برچسب ها: مصر ، سوگند ، کابینه ، قندیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.