سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازار جهاني در انتظار گوجه فرنگي ايراني

بازار گوجه‌فرنگي كشور علي رغم وجود استعدادهاي بالقوه در زمينه توليد، فرآوري و تجارت، طي ساليان گذشته نتوانسته جايگاه خود را در صنعت جهاني تثبيت كند.

سمانه قلي پور، پژوهشگر موسسه مطالعات و پژوهش هاي بازرگاني در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه يكي از محصولات عمده كشاورزي در رده محصولات زراعي گوجه‌فرنگي است گفت : گوجه فرنگي در بسياري از كشورهاي جهان و همچنين ايران در سبد مصرفي خانوارها از لحاظ ارزش غذايي و گاهي درماني جايگاه مهمي دارد، به علاوه اين محصول علاوه بر ارزش غذايي و درماني از بعد اقتصادي نيز از جايگاه ويژه‌اي برخوردار بوده و از آن به طور گسترده درصنايع مختلف مرتبط با تبديل و فراوري نيز استفاده مي‌شود.

وي افزود: در ايران بازار محصول گوجه‌فرنگي تقريبا به طور متناوب در فصول سرد سال با چالشهاي عديده‌اي مواجه مي شود و قيمت آن در طول سال نوسانات چشمگيري را تجربه مي‌كند به طوريكه بر اساس بررسي‌هاي به عمل آمده‌ در سالهاي گذشته گوجه‌فرنگي جز محصولاتي بوده كه داراي بالاترين نوسان و افزايش قيمت در بين محصولات كشاورزي بوده است. به عبارت ديگر بازار گوجه‌فرنگي كشور علي رغم وجود استعدادهاي بالقوه در زمينه توليد، فرآوري و تجارت، طي ساليان گذشته نتوانسته جايگاه خود را در صنعت جهاني تثبيت كند.

برچسب ها: بازار ، جهانی ، گوجه فرنگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.