سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با شرکت در کلاسهای آمادگی دوران بارداری؛

ایفای مناسب نقش مادری

مادران بارداری که در کلاس های آموزشی دوران بارداری شرکت می کنند نوزادانی سالمتر و زایمانی آسانتر خواهند داشت.

دکتر ناهید خداکرمی، رئیس انجمن علمی مامایی ایران و عضو هئیت علمی مرکز تحقیقات باروری و ناباروری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرگاران اظهار داشت: براساس مصوبه وزارت بهداشت، کلاسهای آمادگی دوران بارداری به گونه ای طراحی شده که کلیه مادران باردار و همسران آنها می توانند در آن شرکت نمایند.

وی تصریح کرد: در این کلاسها، فیزیولوژی حاملگی، تغییرات روانی دوران بارداری، تغذیه مناسب، ایفای نقش والدین و همچنین مهارت مراقبت از نوزاد به مادران باردار و پدران آموزش داده می شود.

خداکرمی خاطر نشان کرد: این کلاس ها توسط مامایی که دارای مدرک مربی گری است برگزار می شود که ضمن آن تکنیک های تنفسی، حرکات ورزشی و روش های کاهش درد غیر دارویی نیز آموزش داده می شود .

وی متذکر شد: مطالعات نشان داده است که زنان بارداری که در این کلاس ها شرکت می کنند تمایل بیشتری به انجام زایمان طبیعی دارند و نوزادشان نیز سالمتر و شادابتر است.
 
رئیس انجمن گفت: توصیه می شود تا کلیه مادران باردار با مراجعه به مراکز مشاوره و خدمات مامایی و یا مراکز بیمارستانی که این کلاسها در آن برگزار می شود آموزشهای لازم را کسب نمایند تا انشاالله شاهد افزایش زایمان طبیعی و نوزادانی سالم و نسلی شاداب باشیم./ح
برچسب ها: بارداری ، کلاس ، زایمان ، نوزاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.