سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بخش عكس نمايشگاه قرآن كريم بيانگر توجه عكاسان به موضوعات مذهبي است

بخش عكس بيستمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم علاقه فراوان عكاسان ايران به موضوعات قرآني مذهبي را نشان مي دهد.

رحيم كاشي، هنرمند عكاس در گفتگو با خبرنگار بخش تجسمي باشگاه خبرنگاران ، درباره عكاسي مذهبي گفت: در شاخه هاي مختلف عكاسي بخش عماسي مذهبي طرفداران بيشتري دارد.

وي گفت: نمايشگاه هايي با موضوعات مذهبي ، قرآني در قالب عكاسي برگزار مي شود با استقبال مردم و مخاطبين هنري مواجه مي شود.

 كاشي اظهار داشت: اين توجه به جمعيت آن است كه مردم جامعه تعلق خاطر عميقي به موضوعات قرآني دارند و اين موضوعات زماني كه در قالب هنر عكاسي ارائه مي شود باعث جلب مضاعف مخاطبين مي شود.

وي در ادامه گفت: زماني كه نمايشگاهي از اماكن مذهبي برگزار مي شود به دليل آن كه ثبت لحظه هاي معنوي است بيننده را شايد مدت ها به خود جلب كند.

تعلق خاطر عكاسان به موضوعات مذهبي

اين هنرمند عكاس گفت: بسياري از هنرمندان عكاس كه به ثبت لحظه هايي از دعا ، نيايش و عبادت مردم در اماكن مذهبي مي پردازند نيز توجه بيشتري به زاويه ديد ، عمق ميدان و ... دارند در حقيقت علاقه بيشتري در ثبت اين لحظه ها دارند.
وي اظهار داشت: در برخي از عكس هاي مذهبي ارادت عكاس به مكان ثبت شده را مي توان حس كرد.
كاشي تصريح كرد: در حقيقت عكس هاي مذهبي به جهت آن كه قلب عكاس در ثبت آن لحظه شايد بارها لرزيده باشد مي تواند دل مخاطب را هم بلرزاند.

روح معنويت در عكس هاي مذهبي

وي در ادامه گفت: در عكس هاي مذهبي مي توان به خوبي روح معنوي را درك كرد به عبارت ديگر اين بخش از عكاسي سرشار از معنويت است  و اين معنويت به خوبي به مخاطب القاء مي شود.

كاشي درباره بخش نمايشگاه عكس بيستمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم هم گفت: امسال در بخش عكس شاهد عكس هايي كم نظير از موضوعات قرآني هستيم.

وي در ادامه گفت: عكس هايي كه از لحظه هاي عبادت مردم در مكه مكرمه به نمايش گذاشته شده تاثير گذاري فراواني دارد.

اين عكاس كشورمان گفت: اين عكس ها به قدري حرفه اي گرفته شده كه براي لحظه اي مخاطب را از فضاي موجود خارج مي كند و به ان لحظه ثبت شده در عكس مي برد.

وي تصريح كرد: زماني كه عكاس به اين نقطه در جذب مخاطب مي رسد يعني به موفقيت رسيد و اين رسيدن و تاثير گذار خاص عكس هاي مذهبي است.

اين هنرمند عكاس گفت: ثبت لحظه هاي مذهبي به ويژه در اماكن مذهبي چون مكه مكرمه، مسجد الانبي بسيار سخت است اما علي رغم اين سختي ها مشاهده مي كنيم كه عكاسان با چه شور و علاقه اي به ثبت اين لحظه ها پرداخته اند.

كاشي گفت: بخش عكس نمايشگاه قرآن كريم، گواهي بر علاقه وافر عكاسان ايران به موضوعات مذهبي است.
گفتني است، نمايشگاه قرآن كريم تا 25 مرداد ادامه دارد./م
برچسب ها: عکاس ، مذهبی ، نمایشگاه ، هنرمند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.