سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الخليج:

هدف از اتهامات بی اساس يمن عليه ايران، سرپوش گذاشتن بر مشکلات داخلي اين کشور است

روزنامه الخليج نوشت ،‌ مقامات يمن براي سرپوش نهادن بر مشکلات داخلي خود ،‌ طرف هاي خارجي را متهم مي کنند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الخليج چاپ امارات، این روزنامه در گزارشي به قلم "صادق ناشر نوشت ،‌ تنش بوجود آمده ميان يمن و ايران ؛ ابعاد ديگري يافته است.  به عقيده نويسنده ،‌ این تنش ها در سال گذشته با آغاز راهپيمايي هايي  که خواستار براندازي نظام يمن و کنار رفتن علي عبد الله صالح بودند،‌ بيشتر شده است.
 نويسنده در ادامه مي نويسد ،‌ نا آراميهاي اين کشور در برهه براندازي رژيم علي عبد الله صالح است.

نويسنده مي افزايد ،‌ صنعاء به خوبي مي داند که ‌، درگيري با تهران برايش آسان نخواهد بود.

ناظران مسائل يمن معتقدند ، درباره مداخله ايران در مسائل يمن بزرگ نمايي شده است. اين ناظران تاکيد مي کنند که ،‌ ضعف دولت قبلي يمن و دولت کنوني اين کشور باعث شده است که برخي از  مقامات سياسي و حزبي يمن براي سرپوش نهادن بر نافرجامي هاي داخلي  خود ،‌ وارد کردن اتهام بر طرفهاي خارجي را مد نظر خود قرار بدهند و اين وضعيت در دوره نظام قبلي نيز مطرح بوده است و  علي عبد الله صالح نيز براي سرپوش گذاشتن بر ناکامي هاي سياست داخلي خود ،‌ از فاکتورهاي خارجي بهره مي برده است. 

اين ناظران نگران آن هستند که سياست علي عبد الله صالح در اين  نظام  نيز همچنان ادامه يابد و بحران هاي داخلي يمن به بحران هاي خارجي تبديل شود و در اين راستا مصالح کشور پامال شود بويژه که بيشتر اين بحرانها  نيز به تسويه حساب هاي سياسي منتهي مي شوند.

برچسب ها: یمن ، ایران ، اتهام ، مشکلات ، سرپوش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.