سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بگلريان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دولتمردان تركيه حکومت خود را بر خون‌هاي ريخته شده بسياري استوار کرده‌اند/ وضعيت ارامنه در سوريه نگران‌کننده است

نماينده ارامنه اصفهان و جنوب ايران با بيان اينکه وضعيت ارامنه در سوريه نگران‌کننده است، گفت: تركيه از حيث سياسي به شدت دچار مشكل هويتي است و دولت مرداني كه در تركيه بر سر كارآمده‌اند، حکومت خود را بر مبناي خون‌هاي ريخته شده بسياري استوار کرده‌اند.

روبرت بگلريان نماينده مسيحيان ارامنه جنوب ايران در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به دخالت مستقيم دولت تركيه در امور داخلي كشور سوريه و احتمال تكرار حادثه نسل‌كشي ارامنه گفت: خبرهاي رسيده بسيار نگران‌كننده است و اميدواريم دولت تركيه دست به كارهاي غير مشروع نزند.

وي با تاکيد بر اينکه مجامع بين‌المللي و مدعيان حقوق بشر و حتي ارامنه جهان بايد نسبت به موضوع نسل‌كشي حساس باشند، تصريح کرد: اهميت سوريه در منطقه و فجايع انساني كه در آنجا اتفاق مي‌افتد و همچنين وضعيت جامعه ارامنه در سوريه، دو عاملي است که جامعه بين‌المللي بايد نسبت به آن حساسيت ويژه‌اي داشته باشد.

نماينده ارامنه اصفهان و جنوب ايران با بيان اينكه رويكرد دولت تركيه در سوريه از هر لحاظ نگران‌كننده است، تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران همراه با جهانيان بايد تلاش كنند كه مانع دخالت نابه‌جاي تركيه در امور سوريه شوند.

وي همچنين ادامه داد: تركيه از حيث سياسي به شدت دچار مشكل هويتي است و دولت مرداني كه در تركيه بر سر كارآمده‌اند، حکومت خود را بر مبناي خون‌هاي ريخته شده بسياري استوار کرده‌اند.

بگلريان ضمن اشاره به ماهيت ناموفق امپراطور عثماني در طول عمر 700 ساله‌اش تصريح كرد: امروز نيز جمهوري تركيه همان مسير را با تكنولوژي جديدتر ادامه مي‌دهد و اين بر هيچ كسي پوشيده  نيست.

نماينده ارامنه اصفهان با بيان اينکه يكي از دلايل دولت تركيه براي دست زدن به نسل‌كشي در سوريه، مقابله با نقش مهم ايران در منطقه است، خاطرنشان کرد: اردوغان نبايد ويژگي‌هاي اخلاقي و معنوي را فداي مصلحت‌هاي کوتاه‌مدت کند و بهتر است نقش منطقه‌اي خود را در تعامل راستين با همسايگان و نه در جهت سلطه‌جويي به درستي اجرا کند.
انتهاي پيام/ر
برچسب ها: هویتی ، مشکل ، سیاسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.