سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد/

افتتاح دفتر بورس در اردکان

مدیر بورس منطقه ای یزد از راه اندازی دفتر معاملاتی بورس شهرستان اردکان در سال تولید ملی حمایت از کار وسرمایه ایرانی خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد
علی اکبر جعفری گفت: بورس اردکان پس از دفتر معاملاتی بورس میبد در استان یزد راه اندازی می شود.

وی آشنائی مردم با ساز و کار معاملاتی در بورس و تسهیل دسترسی آنان به این بازار را از جمله اهداف راه اندازی دفاتر معاملاتی در شهرستان های استان عنوان کرد.

جعفری افزود: بورس شهرستان اردکان به دلیل شرایط جمعیتی و پتانسیل های صنعتی، آینده خوبی دارد ولی فضای بازار هنوز مساعد نیست .

مدیر بورس منطقه ای یزد در همین زمینه به دفتر معاملاتی میبد اشاره کرد و افزود: عملکرد دفاتر بورس در شهرستارن ها بسیار خوب بوده است به عنوان مثال رشد بورس میبد در یکسال گذشته برای ما قابل تصور نبود.

وی ادامه داد: حجم معاملاتی ماه گذشته بورس منطقه ای یزد حدود 228 میلیارد ریال بوده است که سهم دفتر معاملاتی میبد حدود 10درصد معادل 24میلیارد ریال می باشد که نشان از عملکرد بسیار خوب این دفتر است.

مدیر بورس منطقه ای یزد با اشاره به برنامه بورس منطقه ای یزد برای راه اندازی دفاتر معاملاتی در سایر شهرستان های استان نیز اظهارداشت: دفاتر بورس شهرستانی توسط بخش خصوصی راه اندازی می شوند و افتتاح آنان بستگی به بخش خصوصی دارد که درخواست فعالیت در شهرستان را داشته باشد.

وی در عین حال به موانع پیش روی دفاتر معاملاتی در شهرستان ها ولزوم توجیه اقتصادی داشتن آنان هم گریزی زد و گفت: این دفاتر برای ادامه فعالیت نیازمند حمایت هستند چرا که این دفاتر در ابتدای فعالیت توجیه اقتصادی ندارند و چندماهی باید بخش خصوصی هزینه هائی را پرداخت کند.

جعفری بیان کرد: دفاتر بورس در شهرستان ها نیازمند حمایت های خاص مسئولان هستند، حمایت ها می تواند در قالب های مختلفی نظیر در اختیار گذاشتن فضایی برای فعالیت صورت بگیرد، با حمایت های مسئولان فعالیت بورس در آن شهرستان جواب می دهد و محلی مطمئن برای سرمایه گذاری های مردم خواهد شد.

وی در خصوص حمایت های بورس از این دفاتر نیز گفت: بورس منطقه ای از راه اندازی دفاتر شهرستانی شدیدا حمایت واستقبال می کند وکارهائی که لازم است به عنوان بورس در شهرستان ها انجام دهد پیشاپیش انجام خواهد داد.

مدیر بورس منطقه ای یزد در پایان تاکید کرد: مردم سپرده ها و وجوهی دارند و مایلند در مکانی مطمئن آن را سرمایه گذاری کنند، به نظر ما بورس از مکان هائی هستندکه مردم با اطمینان می توانند وجوه خود را سرمایه گذاری کنند بنابراین اگر بورس در شهرستان ها راه اندازی شد در بلندمدت جواب خواهد داد.

گفتنی است، شهرستان اردکان از قطب های صنعتی و معدنی استان یزد به شمار می رود./س
برچسب ها: بورس ، شهرستان ، اردکان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.